Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mikmak69
Vi skal have nyt tv men som alle ved så er udvalget enormt stort, så derfor søger jeg hjælp og input til hvad der skal vælges.

Vi har følgende krav/ønsker

1. Størrelsen skal være 50-60 tommer. Vi har 50 tommer plasma nu og den størrelse passer fint til stuen.

2. Tvét kører mange timer dagligt her, så derfor må energi niveauet ikke være alt for stort.

3. prisen må max være 15.000 kr.

4. Skal kunne fungere med Stofa signalet

5. Skal have et godt billed, selv fra lidt "skæve" vinkler

6. Må ikke være alt for tungt, da det skal kunne hænges på en gips væk

Er det muligt at finde et tv som opfylder dette, og er der noget som jeg har glemt?

På forhånd tak!
Af Englebjerg
Et godt bud ville klart være Panasonic's ST60. Som både fås i 50" og i 55". Måske bare til en forandring så at gå op i str. ? 55" koster rundt regnet 10.000 kr.

Og læser man div. forummer igennem, så er der her du virkelig får noget for pengene kontra pris!
Af jng
Englebjerg skrev:Et godt bud ville klart være Panasonic's ST60. Som både fås i 50" og i 55". Måske bare til en forandring så at gå op i str. ? 55" koster rundt regnet 10.000 kr.

Og læser man div. forummer igennem, så er der her du virkelig får noget for pengene kontra pris!
Automatsvar.
jng skrev:Automatsvar.
Doesn't make it untrue... og du har tilsyneladende ikke noget bedre at byde ind med.

Men for at svare trådstarter, så er ST modellen fra Pana et oplagt valgt. Men alternativt findes samsungs topmodeller, 7005 og 8005 i 55" indenfor budgettet også.
Af BudZa
jng skrev:
Englebjerg skrev:Et godt bud ville klart være Panasonic's ST60. Som både fås i 50" og i 55". Måske bare til en forandring så at gå op i str. ? 55" koster rundt regnet 10.000 kr.

Automatsvar.

Sådan er panasonic tosserne altid.

Desuden et dårligt svar. OP vil have lavt strøm forbrug, lav vægt og tvet kører mange timer dagligt. Altså er LCD oplagt!

Kig efter en LCD model fra købsanbefalings siden mikmak69.
Brugeravatar
Af edinger
Hvad skal der til for at være en "Panasonic-tosse"? En anbefaling af en skærm fra Panasonic? I så fald er det et meget fint selskab at blive inkluderet i:

C|NET, HDTVtest, AVForums, Flatpanels… 8)

Rasmus Larsen skrev:Samsungs mid-end modeller giver bang for the buck, hvis man er på udkig efter LCD-teknologiens forcer.

Jeg vil dog anbefale ST60. Det er et ret unikt value-for-money tv.
Af Nick_S
Men man bør nok ikke vælge Samsung hvis man vil have brede betragtningsvinkler. IPS paneler (LG, Panasonic), har fornuftige betragtningsvinkler, men stadig ikke ligeså gode som plasma skærmene.
Nick_S skrev:Men man bør nok ikke vælge Samsung hvis man vil have brede betragtningsvinkler. IPS paneler (LG, Panasonic), har fornuftige betragtningsvinkler, men stadig ikke ligeså gode som plasma skærmene.
Man må mene at 178 grader umiddelbart er nok ;)
Af Nick_S
Bestemt. Men det holder ikke helt overens med virkeligheden. Betragningsvinklen er synligt dårligere end et IPS panel.
Af Englebjerg
NYT spørgsmål:

Hvilket tv ophæng til et Panasonic ST60 55" ?

Hifiklubben har nogle forskelllige. Gider nemlig helst ikke at bestille på nettet. Men bare afhente hurtigst muligt.

Det skal ikke kunne noget, her tænker jeg på at kunne tiltes eller have dreje funktion.
Af J.H.
Englebjerg skrev:NYT spørgsmål:

Hifiklubben har nogle forskelllige. Gider nemlig helst ikke at bestille på nettet. Men bare afhente hurtigst muligt.

Det skal ikke kunne noget, her tænker jeg på at kunne tiltes eller have dreje funktion.
Harald Nyborg har nogle ganske udemærkede beslag :)
Af Supergris
J.H. skrev:
Englebjerg skrev:NYT spørgsmål:

Harald Nyborg har nogle ganske udemærkede beslag :)

Ja, og til billige penge!