Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af niknik
Hej!

Jeg havde egentlig besluttet mig for at købe 2 LG L2000C-SF til et dual skærm setup.

Så så jeg denne her:

http://www.edbpriser.dk/Products/Listpr ... ?ID=309312

Undrer mig lidt over at jeg ikke kan finde så meget om denne skærm -i hvert fald ikke på danske sider.. Der er norsk forum hvor der er en del brugere der er meget tilfreds med den. Den er faldet en del i forhold til introduktionsprisen, og den har da et ok panel eller??

Er der nogen der evt. kan sammenligne LG'en med Sony'en? Har fundet LG'en til en god pris, men er Sony'en et bedre køb??

Jeg skal ikke buge skærmen til spil, men til lydredigeringprogrammer, lidt billedbehandling, surf og film...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Sony har indstillet deres produktion af monitors og satser kun på TV fremover. Sony var desværre kendt for at lave nogle ret dårlige LCD monitors i modsætning til deres CRT skærme som var fabelagtige.

Til omkring 3200 kr. ville jeg enten satse på den skærm du allerede har kig på eller tage enten en Dell 2007FP eller 2007WFP.
Af niknik
Ok, mange tak yakken,

-det er jo også ganske fint da jeg sparer lidt penge endda :)

Nu siger du at Sony er kendt for at ha lavet dårlige LCD'er generelt, men har du erfaring med den her skærm specifikt?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej jeg kender ikke den specifikke model. Har du søgt efter udenlanske anmeldelser?
Af niknik
Ja, der ligger et par kortere reviews "derude" der er ret positive, det eneste sådan rigtige negative jeg kan se på den, er at der skulle være noget efterslæb, men jeg ved ikke om det ville genere til mit brug, det ville det nok ikke.. Jeg blev bare nysgerrig over den, da den har det samme panel som 2007fp så vidt jeg kan se, og at par brugere på det norske forum hvor den bliver diskuteret siger den er et scoop O_O
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du kan jo give den en chance. Det er væsentligt billigere at sende Sony-skærmen retur end Dells, da Dell vil have et ret højt returgebyr.