Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af cberggreen
Hej alle sammen.

Jeg står og skal til at skifte min Samsung 32D5005 ud med en større model. Jeg er egentlig ikke interesseret i 3d, Smart-tv og andre "smarte" funktioner. Jeg vil bare have en stor skærm med et godt billede. Jeg har været fint tilfreds med billedekvaliteten på min D5005.

Elgiganten har Samsung UE46F5305 til salg for 4444, hvilket jo må siges at være meget billede. Men jeg har utrolig svært ved at finde noget info om skærmen ud over specifikationer. Kan ikke finde en eneste anmeldelse af skærmen.

Er der nogen der kender den og kan sige god for den?

På forhånd tak

MVH
Christian
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Grunden til at du ikke kan finde information er, at UE46F5305 er en eksklusiv-model hos El Giganten. Det er et af de tricks butikkerne/producenterne er begyndt at bruge, så man ikke kan slå modellerne op på Pricerunner når man står nede i butikken.

Den minder i store træk om de andre modeller i Samsungs 5-serie. Det er som sådan ganske fine tv, som giver meget value-for-money. Man kan også sige, at den mere eller mindre svarer til din nuværende D5005, blot med visse forbedringer på billedkvalitet og nye funktioner.
Af cberggreen
Tak for svarene.

Jeg tog chancen og købte det. Som jeg ser det er F5305 den samme skærm som F5505, men med en anden fod og uden indbygget wifi. Den er altså bedre end F5005, da den kommer med dual core og smart-tv.
Af cberggreen
Jeg har ikke fået den endnu. Det er jo lidt en udfordring, når kassen er for stor til at komme ind i bilen. Og når Elgiganten leverer mellem 8-17, skal man jo lige finde dag der passer. Så den kommer på mandag. Skal nok lige vende tilbage med en vurdering.
Af mjleeming
Min mor købte et og blev lokket til at købe ikea tv-møbel med hjemmebiograf indbygget.
Problemet er så bare at de i Ikea sagde, "ja det virker med samsung tv", hvilket jeg kan sige at det ikke gør helt efter hensigten.

Samsung UE46F5305 har ikke HDMI med ARC support.
Så nu leder jeg efter en soundbar, helst samsung, som kan fungere med den optisk lyd udgang og samme tid kan skrues op og ned for via samsungs fjernbetjening.
Det skal helst også være sådan at den tænder/slukker sammen med TV'et.

Er det nogen der ved om dette er muligt?

Mvh

Michael