Jo, en DVB-T dekoder kan nok levere et bedre billede end et komplet analogt signal, men der er jo stadig tale om et billede i PAL opløsningen. Desuden kan man (som regel?) ikke bruge DVB-T dekoder til noget som helst, hvis man modtager kabel-tv.
Bemærk også, hvordan JonasJohansen skrev at "mit tv leverer et ganske hæderligt billede", og ikke "mit tv leverer et bedre billede end det billedrørs-tv jeg havde".
Det er den typiske faldgrube ved de nye fladskærme; folk tror konsekvent, at bare fordi der er tale om nyere teknologi, så må de ny skærme per definition være bedre end gammeldags billedrør. Sådan er det bare (desværre) ikke.
Jeg ville da også gerne skifte mit tv ud med en "flad" model, men jeg gider ikke give afkald på billedkvaliteten pga. det. Plasma kommer ganske tæt på billedrør billedkvalitetsmæssigt, men der er andre ulemper, som for mit vedkommende bl.a. er, at jeg ikke har plads til en 37", som er den mindste størrelse plasma leveres i.
På et eller andet tidspunkt kommer der dog helt klart flade tv-apparater, der sagtens kan måle sig med billedrørsmodeller og også overgå dem på alle måder. Indtil da er jeg vildt lykkelig med mit (tunge) Sony billedrørs-tv, som jeg har købt snothamrende billigt (hej Leon

)...
''This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence.'' - Homer Simpson