Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

Jeg har lige fået fat i et Panasonic st 60.

Jeg har nogle problemer med tvet. Det første problem er at når jeg overføre billede fra computeren skalere tv ikke som det skal. Kan ses på billede:

http://imageshack.us/a/img713/6816/qr3h.jpg

Det andet problem er når jeg benytter mig af guiden på tvet. Når jeg vælger en kanal, så istedet for at gå hen på den kanal kommer jeg hen på den kanal jeg var på før jeg gik ind i guiden.

Håber i kan hjælpe
Jeg gætter på du har Yousee? Så vidt jeg husker var der en post omkring det tidligere og fællesnævneren var Yousee.

Jeg tror du bliver nød til at afvente et fix fra Panasonic eller at Yousee laver om på deres signal.

Med hensyn til skalering så har jeg ingen problemer, jeg har tisluttet en Mac Mini, Macbook Air og har haft et par andre enheder tilsluttet uden problemer.

Har du forsøgt med en anden laptop eller computer?
Hvor langt er kablet du bruger? (hvis du ikke bruger kabel hvordan overfører du så?)
Vedrørende skalering af billede fra PC, så sakser jeg lige fra Flatpanels anmeldelse af VT60:

Hvis du ønsker 1:1 pixelmapping skal du sende en 1920x1080 opløsning fra dit mediecenter/PC og vælge "16:9"-skærmformatet. Du skal også deaktivere ”16:9 Overscan” i menuen.

Håber det hjælper

EDIT: Er ikke sikker på det fungerer på samme måde med en ST, men det er forsøget værd.
Jeg har fået skalering til at virke ved at deaktivere ”16:9 Overscan” i menuen, som (tak Mates)

Har ikke fået guiden til at virke, har kontakte panasonic og de arbejder på at ordne det, så kan bare vente på det.

Takker for hjælpen og svarere for problemerne :)