Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Har ikke rigtig fået nogle svar på recordere.dk, så dobbeltposter lige her...

Jeg har lige købt et LG 42LA667V (2013 model), som umiddelbart fungerer rigtig fint med bl.a. Netflix, DLNA og DR NU afspilning, men jeg kan ikke finde nogen Spotify app selvom der både på recordere.dk og andre sider står at de introducerede en app til LG ca. april 2013. Jeg har opdateret softwaren til V4.0.21 og har "kun" en Magic remote.

Er der nogen der har Spotify kørende på et 2013 LG smart TV, og kan forklare hvor jeg skal kigge e.l.?

Er der i øvrigt nogen der har nogle gode tricks eller links til at optimere navigationen indenfor følgende:

- Runes DR NU USB app: Når jeg først har startet et program kan jeg ikke finde nogen knapper på Magic remoten til f.eks. at gå tilbage til programoversigterne eller til at pause. Jeg kan kun(!) gå helt tilbage til Smart TV hovedmenuen og starte forfra med navigationen.

- (DLNA) Video: I standardoversigten er der ikke noget mappe e.l. hierarki og med 1.000+ videofiler bliver det noget besværligt at bladre sig frem til den ønskede. Jeg bruger derfor pt. Connected devices og bladrer mig derfra igennem mapperne på min NAS. Kan man hive disse mapper op på et højere menu niveau, eller burde jeg kunne opsætte min Synology NAS til at danne et hierarki under video punktet?

- Mine apps: Det irriterer mig lidt, at jeg ikke kan fjerne nogen af de relativt mange medfødte punkter/apps, samt at jeg kan ikke flytte Runes DR NU USB app over på "hovedsiden". Nogen tricks?

På forhånd tak for hjælpen.
sebastianvad skrev:- Mine apps: Det irriterer mig lidt, at jeg ikke kan fjerne nogen af de relativt mange medfødte punkter/apps, samt at jeg kan ikke flytte Runes DR NU USB app over på "hovedsiden". Nogen tricks?
Jeg kan ikke lige umiddelbart komme med fornuftig input på de andre punkter, men så vidt jeg husker kan du kan godt flytte ikoner rundt på LGs Smart TV. Om ikke andet så kan du hive dem ned i bundmenuen som hopper op. Er metoden ikke blot at bruge Magic Remote, holde OK-knappen inde og flytte rundt?
Tak for div. svar...

Lidt skuffet over det med Spotify - LG havde fået så meget ros for deres Smart TV at Spotify vist var den eneste ting jeg glemte at tjekke for inden købet, men jeg har det i min Denon ceol picolo stereo receiver samt tilsluttet medie center så det er et luksus problem.

Bruger det i øvrigt primært uden problemer (perfekt!) til DLNA og Netflix, så det er efterhånden sjældent jeg tænder mediecenteret.

Jeg må hellere ringe til LG og udnytte at jeg kan få en gratis fuld fjernbetjening - magic remoten virker ellers på mange andre måder overraskende godt.
Min 39LN575V blev lige opdateret i går med Sporify men du skal et Premium subscription .
Du kan få 30 dage gratis derefter 99 kr. pr måned .