Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af chillout
Hej

Jeg købte sonys hx855 for et halv år siden og satte billed-indstillingerne efter flatpanels test. Men jeg er lang fra tilfreds med tv'et, det har det med at lyse den nederste del af skærmen op hvis billedet er mørkt og undertekster kommer frem, det giver et blinkende billed når underteksterne kommer og går. Også billedkontrasten havde jeg gerne set bedre.

Min far købte b&os bioplay v1 til en masse penge, hvilket jeg var imod fordi jeg mente man kan få et Led tv der er lige så godt til omkring 10.000, men det er endt med at hans b&o tv slår mit tv i alt, altså både clouding, billesdybte osv.

Kan det passe at b&o laver de bedste led tv eller købte jeg det forkerte?

Jeg kunne godt tænke mig at vide om jeg skal gå på udkig efter et nyt tv fordi jeg synes at hx855 langt fra er de 10000 kr værd. Har læst at 4k og oled tv er på vej, men de virker til at være for dyre.

Har også kiggede lidt på et plasma tv, men sidst jeg havde et plasma tv, som var tv'et før hx855, synes jeg ikke det havde det samme billed-dybde som et led tv, jeg var også meget nervøs over at billedet kunne brænde fast. Men det var også Panasonics g30 som jeg nok kom til sammenligne med min fars bioplay lige da han fik det.

Jeg vil bare gerne have det perfekte tv til dv, blu-ray og fodbold brug. Genskin, udseende og strømforbrud er fuldkommen ligemeget.

Håber der er nogen der kan hjælpe mig

Hilsen
Johan
Af zappedronningen
Er du sikker på, at du som i de foreslåede indstillinger har slået LED dynamic control fra? Det med at undertekster (og evt logoer) får skærmen til at lyse op kunne godt lyde som om, det er slået til. Jeg har samme problem med mit WT50, hvis jeg slår baglyskontrollen til. Så nærmest blinker logoerne og de får også en helt forkert farve.
Jeg er heller ikke tilfreds med mit bl.a pga dårligt sortniveau. Men synes det er alt for dyrt at købe et nyt så hurtigt (plejer først at købe nyt, når det gamle ikke kan mere). Overvejer dog Sony W9, da jeg efter store retention og burn-in problemer med to stk VT50 ikke tror jeg tør satse på VT60. Men er ikke sikker på, at Sonyet er så meget bedre end hvad jeg har, til at det kan forsvare det store tab, det vil give at købe nyt allerede.
Af Bent odense
Det er set før at det er svært at acceptere LCD/LED billede når man har haft plasma skærm.

Der kan godt være forskel på eksemplar af samme model (hx855)som Clouding har selv et 55HX855,og det er jeg yderst tilfreds med.

Prøv det som forslået slå led-dynamic-control fra og (MOTIONFLOW) på standard eller fra i stedet for (TYDELIG-TYDELIG PLUS).
Af chillout
Har prøvet det med led dynamic conttol, men det fjerner ikke problemet.

Hvordan kan det være min fars bioplay ikke har problemet selvom det også er et led tv?

Ville prøve at sælge mit hx855 brugt, ved godt at jeg vil tabe på det, men det ville hjælpe ved køb at det næste tv.

Hvis jeg ikke kan leve med billedet der lyser op, skal jeg så prøve et plasma tv i stedet?
Brugeravatar
Af edinger
Bent odense skrev:
kennethhaar skrev:Så fat det dog! Køb Børge & Ole første gang, så får man problemfrit TV!
Er det ikke dem der laver brugskunst. 8)
Som talt ud af min mund. Op til flere gange faktisk :)