Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af krabbefar
Hej,

Jeg skal finde en ny fladskærm til min mor.

Der er ikke så mange krav, andet end at det skal være let at betjene, samt at det ikke skal fylde for meget. Så jeg tænker noget LED.

Det skal være ca. 42".

Nogen gode bud på hvad jeg skal købe?

Jeg tænker ca. 4.000 kr. Men det må da gerne være billigere, hvis det kan lade sig gøre.
Af LarsLC
Hej - hopper lige på denne tråd. Har nogenlunde samme udfordring, og har i den forbindelse et spørgsmål; hvad er forskellen på KDL-40R474 og KDL-40R473? Har set forskellige forretninger have tilbud på begge versioner, men med forholdsvis høj prisforskel.

/Lars
Af MTuxen
LarsLC skrev:Kan tilføje at jeg fra Sony.dk har fået flg. svar, eller rettere en link til en produktsammenligning: http://www.sony.dk/comparison/kdl40r473 ... 0r474abaep

Her står at R474 er "HD Ready" og R473 er "Full HD". Men hos ingen der annoncerer for de to modeller (Bilka, Elgiganten m.fl.) fremgår denne forskel.
Jeg har på et tidspunkt snakket med en konsulent fra Sony. Han vidste heller ikke umiddelbart hvad forskellen var, for de HAR BEGGE FULL-HD på trods af, hvad sammenligningen siger. Der står endvidere også i den korte beskrivelse af begge TV, at de er Full-HD. Det samme står der, hvis du finder begge TV individuelt på Sony's hjemmeside. Så jeg skal virkelig ikke kunne sige hvad forskellen er. :D

Men Fona sælger faktisk en R474 / R473 i 40" til 4.000,-... Det er da værd at kigge på!

Her har du et direkte link:
http://www.fona.dk/elektronik/elektroni ... 0600123660
Jeg har kigget lidt på Samsung UE42f5505 og UE42f5005

sidstnævnte er på tilbud i Bilka til 2999 på søndag. Det er da en udemærket pris?

Der er vel ikke rigtig så meget forskel på de to fjernsyn andet end at det første har smart-tv?
Sony r474 er på priskrig ved Bilka pt, sidst jeg så på den (igår) var den stadig på lager, og til 2699. Så de 4 k i Fona er lidt overpris :)