Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af HaavardP
Jeg må bare konstatere at etter at jeg nå har hatt UE65F8005 i litt over en uke, syns jeg den har en perfekt størrelse. Jeg var på forhånd litt i tvil om den ville bli for stor. Jeg sitter på en avstand på ca 3,8 meter. Det er utrolig hvor fort man venner seg til størrelsen på skjermen. :)

Vil anbefale andre også til å velge minst en størrelse større enn hva man opprinnelig hadde tenkt.
Senest rettet af HaavardP 25 aug 2013, 10:08, rettet i alt 1 gang.
Af Supergris
Det er også altid mit første råd til folk, der står og skal købe en flad for første gang.
Efterhånden er skærme helt op til 55 ", nede i et niveau, hvor de fleste kan være med, rent prismæssigt.
De helt store skærme koster stadig betydeligt mere, så prisen kan blive en afgørende faktor, ved valg af ny skærm...
Af Tyros
HaavardP skrev:Jeg må bare konstatere at etter at jeg nå har hatt UE65F8005 i litt over en uke, syns jeg den har en perfekt størrelse. Jeg var på forhånd litt i tvil om den ville bli for stor. Jeg sitter på en avstand på ca 3,8 meter. Det er utrolig hvor fort man venner seg til størrelsen på skjermen. :)

Vil oppfordre andre også til å velge minst en størrelse større enn hva man opprinnelig hadde tenkt.
Er selv gået fra 32 til 55 tommer på ca samme afstand, og har vænnet mig til størrelsen. Er sikker på, at jeg også kunne vænne mig til en 65 tommer.
Af allando
HaavardP skrev:Jeg må bare konstatere at etter at jeg nå har hatt UE65F8005 i litt over en uke, syns jeg den har en perfekt størrelse. Jeg var på forhånd litt i tvil om den ville bli for stor. Jeg sitter på en avstand på ca 3,8 meter. Det er utrolig hvor fort man venner seg til størrelsen på skjermen. :)

Vil anbefale andre også til å velge minst en størrelse større enn hva man opprinnelig hadde tenkt.
Hvad synes du om billedkvaliteten, både 2D og 3D?

Pris?
Af HaavardP
Har ennå ikke fått testet billedkvaliteten på 3D, men jeg er meget godt fornøyd med billedkvaliteten på 2D. Bildene blir utrolig klare, man ser mange flere detaljer, eks hver enkelt rynke i ansiktene fremkommer meget tydelig. :D

Prisene varierer noe. I dag varierer prisene mellom NOK 29990,- og 32990,- Da jeg kjøpte den var prisen NOK 19995,- I tillegg kom trygghetsavtale, klargjøring (kalibrering) og frakt.
Tror at grunnen til den lave prisen er at vi har en meget hard konkurranse i Norge på forbrukerelektronikk. Det kommer forbrukerne til gode, men er sikkert krevende for den enkelte butikk. Selger fortalte meg at butikken tapte kr 7000,- på denne skjermen..

Til sammenligning er det interessant å se at laveste pris i Sverige er SEK 43990,-

I Danmark ser det ut som laveste pris er DKR 26900,- Det er jo også en meget god pris sammenlignet med Sverige.

:)
Af allando
HaavardP skrev:Har ennå ikke fått testet billedkvaliteten på 3D, men jeg er meget godt fornøyd med billedkvaliteten på 2D. Bildene blir utrolig klare, man ser mange flere detaljer, eks hver enkelt rynke i ansiktene fremkommer meget tydelig. :D

Prisene varierer noe. I dag varierer prisene mellom NOK 29990,- og 32990,- Da jeg kjøpte den var prisen NOK 19995,- I tillegg kom trygghetsavtale, klargjøring (kalibrering) og frakt.
Tror at grunnen til den lave prisen er at vi har en meget hard konkurranse i Norge på forbrukerelektronikk. Det kommer forbrukerne til gode, men er sikkert krevende for den enkelte butikk. Selger fortalte meg at butikken tapte kr 7000,- på denne skjermen..

Til sammenligning er det interessant å se at laveste pris i Sverige er SEK 43990,-

I Danmark ser det ut som laveste pris er DKR 26900,- Det er jo også en meget god pris sammenlignet med Sverige.

:)
I Norge har der været priskrig imellem Panasonic TX-P65VT60 og Samsung 65F8005...det kan jo være det kommer her i Danmark også...man kan da håbe... 8)
Af HaavardP
Ja, det stemmer. Priskrigen førte til ganske så lave priser en periode, og Samsung var de som etter min mening vant krigen. :)

La oss håpe at også de helt store skjermer kommer til en pris som mange kan være med på. Det fortjener forbrukerne både i både Norge og Danmark. :)