Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af TokeA
Hej igen forum.
Sidst jeg oprettede et oplæg herinde fik jeg meget god vejledning, det skal i have mange tak for :D

Nu er jeg så på tilbudsjagt! Jeg har efter vejledning besluttet mig for 55" LED skærm til en maxpris på 8000kr. Det er udelukkende billede og størrelse jeg går efter. PVR vil være et plus, men ikke et must.
Jeg er stødt på dette tilbud fra wupti.dk:

http://www.wupti.com/Produkter/TV-HIFI/ ... 1205000000

Søger hjælp til om dette er et godt billede til prisen.
På forhånd mange tak for hjælpen :)

TokeA
Brugeravatar
Af edinger
TokeA skrev:Søger hjælp til, om dette er et godt billede til prisen?

● Philips 55PFL5537T til kr. 7.999 (link)
Et rigtig irriterende svar vil lyde:

Ja, hvis det indfrier dine forventninger ;)
Af Daniel Buje
Hvis du ikke bor så langt fra en Bilka, kunne du med fordel overveje http://www.bilka.dk/elektronik/tv-foto- ... &text=6007

Den har de på tilbud til 8000.- pr dagsdato, tror dog den allerede er udsolgt online(!)
Men det er en serie højere end den du linker til.

Så du får lidt bedre billede samt Philips' kendte ambilight funktion.
Af TokeA
Hej igen forum.

Jeg valgte at investere i en 55pfl6007t fra bilka.
Jeg har derefter haft blandede oplevelser med det. Billedet når jeg ser fjernsyn fra kabeltv er ret pænt synes jeg. Dog er der problemer med scener med hurtig panorering, her hakker billedet. Det værste er dog når jeg tilslutter min computer via hdmi-kabel. Ved streaming af HD film og afspilning af lageret film, opstår der med ca. 1 min mellemrum forstyrrelser. I disse hakker billedet meget, som om an tv'et ikke kan følge med. Lyden fortsætter dog unde hak.

Mit spørgsmål er da om jeg ar indstillet skærmen forkert?
Jeg har prøvet næsten alle indstillinger og pillet ved HD natural motion, men intet hjælper. Jeg har prøvet at afspille materialet fra en anden computer, prøvet alle HDMI indgange samt at bruge et andet og bedre(dyre) HDMI-kabel.

Mest af alt har jeg lyst til at aflever det tilbage, men ved ikke om man kan dette når den er åbnet? Jeg har gemt alt emballage og alt er intakt, købte tv'et 2. aug.

TokeA
Af Daniel Buje
La os starte med de klassiske spørgsmål, også bevæge os frem mod et acceptabelt resultat.

1. Downloadet nyeste software fra Philips.com
2. Downloadet nyeste firmware fra Philips.com

Bemærk: når jeg skriver downloadet, mener jeg hentet fra hjemmesiden via en pc, smidt over på USB, og derefter drønet i siden af tv'et. (Ofte ligger de nyeste versioner ikke tilgængelig via tv'ets menuer)

3. Du nævner du har pillet ved nogle indstillinger, hvis du ikke har en ide om hvad du piller ved ville det nok primært resultere i et dårligt resultat. Der findes to måde at nå frem til et bedre resultat på billedet på dit tv, den ene ville være at Google en justeringsguide til tv'et ELLER betale en prof til at lave en korrekt kalibering af tv'et.

Justerings guiden er kun vejlede og det kan i enkelte tilfælde give et dårligere resultat end udgangspunktet.

Prøv ovenstående og vend tilbage
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Slå Perefct Motion fra i menuen.
Af Supergris
Tilslut en blu ray afspiller og afspil en blu ray. Hvis problemet ikke længere er der, er det ikke tvét, men noget at gøre med dine indstillinger på computeren. Filmene skal afspilles med de korrekte Hz, ellers vil det give hak i billedet, som du påtaler.
Det er ikke alle programmer, der er i stand til automatisk, at finde den korrekte framerate...
Af TokeA
Tak for alle de gode råd.
Jeg fandt at specielt en ny softwareopdatering via usb hjalp på problemet.

Jeg har læst guiden ti det gode billede fra denne side, og efter bedste evne prøvet at indstlle efter denne. Jeg har også søgt på indstillings guides på nettet, men uden held for min model :/
Ved ikke om i har nogen erfaring med indstilling af min model?

TokeA
Af kanonkongendk
Hvor ville jeg da gerne ha haft gjort brug af tilbudet på 8000.- for sådan et svin :)

har skrevet til bilka og hørt om de ikke shipper et ekstra til mig :)
Af Daniel Buje
kanonkongendk skrev:Kan man ikke på nogen måde gøre krav på Elgigantens prisgaranti ?

http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... 55pfl8007t
Den skærm som der bliver talt om i dette topic er 6007 og ikke 8007, så tvivler STÆRKT på at det kan lade sig gøre, men hvor intet vover intet vinder ;)