Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Marshall
Hej!

Til stor rædsel kan jeg her til morgen se en tordenflue bag glasset på mit nye Samsung F8005!!

Den er død! Så det med at have lys stående og lade den bevæge sig mod det er udelukket :(

Hvad kan man gøre? Er det produktionsfejl, når sådan et møgkryb kan kravle derind?!
Har en ven som har oplevet det samme på hans LG TV. LG Support hentede hans TV, ordnede hans TV og leverede det tilbage igen.. Tog mindre end 6 dage.

Tror vel at Samsung vil gøre det samme?
Af Marshall
Har lige talt med Samsung support.
De ville ikke løse problemet og sagde det ikke kunne lade sig gøre, at lave 100% tætte produkter :(
De anbefalede blot som alle andre, at man satte en lampe op..?
Tvivler på sådan en satan bare 'sover'?
Ja havde det så været en "tordenskade", så ville den da være dækket af forsikringen :D bob bob

Gik ellers lige så godt med dit nye tv Marshall - træls altså - troede faktisk også der var
hermetisk lukket ind bag frontglasset, men det ska man så altså ikke regne med !
Også lidt en skam at Samsung ikke vil gøre noget, men så ved man da det, hvis man
selv sku komme ud for det ! Sikker på at det ikke er en urenhed i panelet istedet,
minder meget om det samme, som jeg har oplevet det ?

Ved ikke hva sådan en fætter æder, men det er nok heller ikke vejen at gå ;;)
Tror også jeg ville forsøge med kraftigt lys ved kanten af tv'et i første omgang
og så se om det fik den til at flytte på sig hen over natten :)

Held med det ialtfald, er da et forsøg værd :)
Af Marshall
Hej igen! :)

Ja! Er ellers fantastisk glad for TVet - men jeg er godt nok forfulgt af uheld :(
Jeg har nu her - tændt en lampe og sat i siden.

Den har godt nok ikke rørt på sig, så jeg tror desværre den er død :-/
Jeg har læst og søgt på Google - de fleste får dem banket væk eller de brændes væk fra varmen i TV'et?

Godt nok, har jeg forsøgt at daske lidt på TV'et, men den flytter sig ikke!

Jeg havde samme problem på min Dell 24" - men jeg tror den faldt til bunden :)
Desværre, kan jeg næsten ikke bære, at så dyrt et TV skal være plaget med sådan en satan!!
Forstår bestemt godt din frustration, tar lige pynten af et ellers helt fantastisk tv ;;)

Tænkte på om en form for sugekop, til at hive glasset lidt udad måske ku være løsningen :)
De små bæster kravler jo sikkert til de har kilet sig totalt fast af ren og skær overlevelses trang O_O En Sugekop til en Gps'er ville måske være ideel, uden at det ska lyde som en joke :)

Er vildt glad for mit F8005 også og det blir ikke mindre med tiden - er meget små detaljer som ku ønskes bedre synes jeg - har svært ved at finde noget jeg ikke bryder mig om, selv om jeg har studeret det meget indgående efterhånden - mit eksemplar er godt nok tæt på at være helt perfekt i alle detaljer :)

Held med at få has på "torden dimsen" og go' søndag :)
Af Marshall
Hej igen :)

Tak for dit forslag - som egentlig lyder meget fornuftigt!!
Det vil jeg forsøge!

Lampen har stået tændt natten over - uden held!
Kan det tænkes, at varmen fra panelet kan få bæstet til at 'slippe' og dermed falde til bunds?

Jeg er ikke så vild med tanken, at slå på fjernsynet for få bæstet til at løsne sig?
Af ren interesse, hvad tænker du at TV'et mangler? :)

God søndag til dig også! ;)
Af evt. mangler ka nævnes, at tv producenterne generelt burde levere et færdig kalibreret tv, de har jo efterhånden haft tid nok til at tænke på den lille detalje også ! De burde også snart få ordentligt styr på PVR recording, så man får en mere sikker optagelse og slipper for fejl og genformatering af harddisken !

Smart tv delen har jeg også længe forundret mig over generelt - de bliver ved med at komme med små forbedringer og lappeløsninger - hvorfor indbygger de ikke bare elektronikken fra f.eks. en Pad, den gør de samme ting betydeligt bedre og er jo allerede udviklet til næsten perfektion - indeholder til fulde den nødvendige teknologi og kan umiddelbart implementeres, selv størrelsen passer perfekt til indbygning i et tv :) De må da næsten ha tænkt tanken :)
Af Marshall
RockMedØerne skrev:Forstår bestemt godt din frustration, tar lige pynten af et ellers helt fantastisk tv ;;)

Tænkte på om en form for sugekop, til at hive glasset lidt udad måske ku være løsningen :)
De små bæster kravler jo sikkert til de har kilet sig totalt fast af ren og skær overlevelses trang O_O En Sugekop til en Gps'er ville måske være ideel, uden at det ska lyde som en joke :)

Er vildt glad for mit F8005 også og det blir ikke mindre med tiden - er meget små detaljer som ku ønskes bedre synes jeg - har svært ved at finde noget jeg ikke bryder mig om, selv om jeg har studeret det meget indgående efterhånden - mit eksemplar er godt nok tæt på at være helt perfekt i alle detaljer :)

Held med at få has på "torden dimsen" og go' søndag :)
Jeg har prøvet med en sugekop her til aften. Uden held :-(
Der er nok ikke andet for end at håbe den forsvinder selv.
Enten ved varmen eller den opløser sig selv? :-)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Måske du kan få blæst noget luft ind og ryste den løs (kan købes på dåse)?
Af Marshall
Torben Rasmussen skrev:Måske du kan få blæst noget luft ind og ryste den løs (kan købes på dåse)?
Hej Torben! :)

Tak for forslag. Jeg har godt nok trykluft på dåse.
Tordenfluen sidder oppe i højre øverste hjørne - ca 10-15 cm inde fra kant. Jeg ved dog ikke rigtig, hvor jeg kan blæse derind? :(
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg ved ikke hvor man kan komme til at få luft derind, så det må nok blive trial and error.