15 jul 2013, 23:17
Jeg står og skal til at købe et nyt fjernsyn til maks. 5.000 til stuebrug.
Derfor har jeg brug for hjælp fra eksperterne. Jeg har allerede med stor interesse læst diverse guides her på siden, især Hz-guiden var meget velformuleret og hjælpsom.
Jeg savner dog lidt svar på, hvad de forskellige enheder sender i. Jeg får Viasat Parabol i næste uge. Er det 50hz? Hvad med en PC? En Lacie streaming boks? En PS3?
Jeg har også været i Elgiganten i dag, og efter en snak med deres sælger har jeg nu endnu flere spørgsmål.
Mit behov
Jeg bruger primært fjernsynet til at afspille indhold fra min:
- Yousee kabelboks (skifter til Viasat Parabol i uge)
- Mac Mini
- Lacie medieafspiller
- PS3
Det hele kører gennem en Denon receiver.
Og jeg ser meget fodbold!
Smart-TV, 3D-TV, NFC, DNLA osv. er ikke en faktor. Det klarer mit system selv.
Så jeg er udelukkende interesseret i to ting.
- Tv'et skal have PVR, altså kunne optage
- Billedkvalitet
Ingen grund til at betale for features.
Skærmen må gerne være et sted mellem 40-42 tommer, og jeg vil helst holde mig under 5.000.
Jeg har en forkærlig for Sony, og min nuværende skærm er lavet af Sony.
Forslag:
Derfor fik jeg øjnene op, da jeg så, at Elgiganten har en Sony-skærm på tilbud i øjeblikket, som endda kommer med vægbeslag:
http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... l-42w654as
Den skulle kun være på 50hz, men der skulle være scanning backlight, hvilket er godt ifølge hz-guiden.
Prisen er enormt attraktiv, det samme TV koster 6.000 i Fona. Men spørgsmålet er, hvad man går på kompromis med? Hvad er hagen ved dette ellers billige TV?
Jeg var dernede i dag, men sælgeren anbefalede mig ikke at købe det. Han havde følgende bekymringer:
- 50 hz, hvilket er skidt, når man fx. spiller FIFA.
- Det er kantbelyst, hvilket giver en langt dårlige betragtningsvinkel.
I stedet anbefalede han dette tv:
http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... le-6239-bm
Dels fordi, at det havde det bedste billede i prisklassen, og dels fordi, det var en 100 hz - skærm, og det var altafgørende for kvaliteten. Det ville i hvert fald give et langt bedre billede.
Så bliver jeg jo bekymret
For jeg gider ikke at købe et dårligt TV. Jeg har som sådan heller ikke lyst til at købe fra Grundig, men jeg har ingen andre argumenter, end at jeg anser Grundig for at være et lavprismærke. Jeg er dog åben for alle muligheder, så længe mine krav bliver mødt.
Hvilke ulemper spotter I umiddelbart ved Sony-tv'et?
Er Grundig-skræmen et bedre produkt?
Og hvad har I ellers af anbefalinger til et TV med et godt billede til film og sport, og ikke alt det andet jazz - til under 5 kilo?
Peace!
Derfor har jeg brug for hjælp fra eksperterne. Jeg har allerede med stor interesse læst diverse guides her på siden, især Hz-guiden var meget velformuleret og hjælpsom.
Jeg savner dog lidt svar på, hvad de forskellige enheder sender i. Jeg får Viasat Parabol i næste uge. Er det 50hz? Hvad med en PC? En Lacie streaming boks? En PS3?
Jeg har også været i Elgiganten i dag, og efter en snak med deres sælger har jeg nu endnu flere spørgsmål.
Mit behov
Jeg bruger primært fjernsynet til at afspille indhold fra min:
- Yousee kabelboks (skifter til Viasat Parabol i uge)
- Mac Mini
- Lacie medieafspiller
- PS3
Det hele kører gennem en Denon receiver.
Og jeg ser meget fodbold!
Smart-TV, 3D-TV, NFC, DNLA osv. er ikke en faktor. Det klarer mit system selv.
Så jeg er udelukkende interesseret i to ting.
- Tv'et skal have PVR, altså kunne optage
- Billedkvalitet
Ingen grund til at betale for features.
Skærmen må gerne være et sted mellem 40-42 tommer, og jeg vil helst holde mig under 5.000.
Jeg har en forkærlig for Sony, og min nuværende skærm er lavet af Sony.
Forslag:
Derfor fik jeg øjnene op, da jeg så, at Elgiganten har en Sony-skærm på tilbud i øjeblikket, som endda kommer med vægbeslag:
http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... l-42w654as
Den skulle kun være på 50hz, men der skulle være scanning backlight, hvilket er godt ifølge hz-guiden.
Prisen er enormt attraktiv, det samme TV koster 6.000 i Fona. Men spørgsmålet er, hvad man går på kompromis med? Hvad er hagen ved dette ellers billige TV?
Jeg var dernede i dag, men sælgeren anbefalede mig ikke at købe det. Han havde følgende bekymringer:
- 50 hz, hvilket er skidt, når man fx. spiller FIFA.
- Det er kantbelyst, hvilket giver en langt dårlige betragtningsvinkel.
I stedet anbefalede han dette tv:
http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... le-6239-bm
Dels fordi, at det havde det bedste billede i prisklassen, og dels fordi, det var en 100 hz - skærm, og det var altafgørende for kvaliteten. Det ville i hvert fald give et langt bedre billede.
Så bliver jeg jo bekymret
For jeg gider ikke at købe et dårligt TV. Jeg har som sådan heller ikke lyst til at købe fra Grundig, men jeg har ingen andre argumenter, end at jeg anser Grundig for at være et lavprismærke. Jeg er dog åben for alle muligheder, så længe mine krav bliver mødt.
Hvilke ulemper spotter I umiddelbart ved Sony-tv'et?
Er Grundig-skræmen et bedre produkt?
Og hvad har I ellers af anbefalinger til et TV med et godt billede til film og sport, og ikke alt det andet jazz - til under 5 kilo?
Peace!