Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af malan
Hej :D

Nogen der kan fortælle mig det bedste tilbud der er lige pt på en god fladskærm ~46 tommer til max 6500 kr? Har ikke meget forstand på skærme men vil gerne have en god skærm at streame på osv.

Kan desværre ikke finde nogle relevante tråde for et nuværende tilbud!

hav en god dag
Af J.H.
Et tilbud er ikke bedre end det brug det indkøbes til, så lidt flere informationer om dit brug, afstand til skærmen og antenneforhold er nødvendige.
Af Supergris
Hvorfor er hans afstand til skærmen relevant, når han har fastlagt sig på størrelsen?
Hvorfor er antenneforholdende nødvendige at vide?
Alle tunere i dagens skærme opfylder i dag de samme standarder, med mindre man kører med satellit-tv, og kan køre med alle udbydere i DK.
Oplysninger om hans forbrugsmønster, vil nok være mere relevante...
Af J.H.
Han skriver selv at han ikke har meget forstand på skærme, så de spørgsmål er vel ganske relevante i forhold til at komme med inputs til hans valg, det er ikke sjældent at folk ender op med en anden skærm end de umiddelbart havde tænkt sig, efter at have spurgt herinde.
...og ja, der findes netop få undtagelser, derfor et hurtigt spørgsmål omkring antenne.

Hvis du har et problem med spørgsmålene, står det dig heldigvis frit for at springe dem over og komme med mere brugbare indlæg i stedet for.
Af malan
Jeg kommer til at sidde ~3m fra skærmen, jeg vil primært bruge skærmen til HD film og playstation3 spil. Skærmen skal dog også bruges til TV når jeg får det sat op.

Tv'et skal ikke hænges op, hvis det betyder noget!
Af Supergris
J.H. skrev:Han skriver selv at han ikke har meget forstand på skærme, så de spørgsmål er vel ganske relevante i forhold til at komme med inputs til hans valg, det er ikke sjældent at folk ender op med en anden skærm end de umiddelbart havde tænkt sig, efter at have spurgt herinde.
...og ja, der findes netop få undtagelser, derfor et hurtigt spørgsmål omkring antenne.

Hvis du har et problem med spørgsmålene, står det dig heldigvis frit for at springe dem over og komme med mere brugbare indlæg i stedet for.

Dit indlæg var jo netop TOTALT ubrugeligt, derfor jeg kom med et forslag om, at spørge ind til hans forbrugsmønster...
Jeg har netop købt og installeret dette tv for en kammerat:

http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... v-55fu4243

Til 4999,- er det et røverkøb, hvis du er ligeglad med 3D og smart-tv. Efter lidt legen med indstillingerne præsenterer det faktisk et rigtigt hæderligt billede.
Sælgeren hos Elmutanten prøvede selvfølgelig, at fremvise deres famøse demo-video, der skulle få os til at vælge en dyrere model med 100 Hz, men den video kan ikke bruges til en hujende fis!
Du kan finde en bruger-anmeldelse her på siden af omtalte tv.
Køb evt. en WD Tv Live ved siden af, så har du en løsning der slår smart-tv med flere længder, og totalprisen er et godt stykke under dit budget.
Min kammerat gik fra et 40 " Sony, der var 2 år gammelt og er vildt begejstret...
M.h.t. størrelsen er 55 " ikke for stort på den afstand, du skal bruge det.
Af J.H.
Jamen så skulle du måske læse indlæggene helt en anden gang:
J.H. skrev:Et tilbud er ikke bedre end det brug det indkøbes til, så lidt flere informationer om dit brug, afstand til skærmen og antenneforhold er nødvendige.
Derudover brokker du dig over at jeg spørger til størrelsen af hans nye skærm:
Supergris skrev:Hvorfor er hans afstand til skærmen relevant, når han har fastlagt sig på størrelsen?
Hvorfor er antenneforholdende nødvendige at vide?
Alle tunere i dagens skærme opfylder i dag de samme standarder, med mindre man kører med satellit-tv, og kan køre med alle udbydere i DK.
Oplysninger om hans forbrugsmønster, vil nok være mere relevante...
For derefter at anbefale et 55" EFTER det er oplyst at afstand vil være ca. 3 meter...

Du er squ da for latterlig...
Af Supergris
Det er på ingen måde latterligt!
Det er ment som et bud på en fin skærm til prisen, og på den afstand er de 55 " IKKE for stort, så hvis pladsen er der, kan det sikkert sagtens passe til hans brug...
Af Supergris
J.H. skrev:Det er din kritik og manglende evne til at læse indlæg der er latterlig.
Det er dine intetsigende spørgsmål, der er latterlige, og på ingen måde til nogen hjælp til trådstarter. Måske det også er intelligensen, samt manglende evne til at stave, det er galt med???
Af J.H.
Supergris skrev:
J.H. skrev:Det er din kritik og manglende evne til at læse indlæg der er latterlig.
Det er dine intetsigende spørgsmål, der er latterlige, og på ingen måde til nogen hjælp til trådstarter. Måske det også er intelligensen, samt manglende evne til at stave, det er galt med???
:D :D :D

Sig mig engang er du på stoffer? Du er da helt væk :)

Nå, jeg vælger at stoppe her. Du er jo et bevis på at man måske aldrig kommer op hvis man en gang er sunket ned på dit niveau.
Af malan
Var nu ikke meningen at skabe så meget røre i vandet :) den 55'' er IMO også billig men den kommer til at rage ud på siden af mit nye tv bord, så det kommer ikke til at være pænt!

Smart tv'et på 46 tommer er lækkert men er ikke så interesseret i alt det lir, men kunne godt overveje det da det kun er 400 kr mere end budget :)

men tak for svarene, hvis der er en der har et sidste bud på en god skærm på ~46'' så er det stadig velkommen!
Af Bent odense
malan skrev:Jeg kommer til at sidde ~3m fra skærmen, jeg vil primært bruge skærmen til HD film og playstation3 spil. Skærmen skal dog også bruges til TV når jeg får det sat op.

Tv'et skal ikke hænges op, hvis det betyder noget!
malan skrev:Var nu ikke meningen at skabe så meget røre i vandet :) den 55'' er IMO også billig men den kommer til at rage ud på siden af mit nye tv bord, så det kommer ikke til at være pænt!

Smart tv'et på 46 tommer er lækkert men er ikke så interesseret i alt det lir, men kunne godt overveje det da det kun er 400 kr mere end budget :)

men tak for svarene, hvis der er en der har et sidste bud på en god skærm på ~46'' så er det stadig velkommen!
Hvad er grunden til at du ikke vil hænge det op.