Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej har for 2 uger siden købt et nyt lg fjernsyn men når jeg trykker på tekst tv skifter den i et split sekund lidt lysstyrke og det samme når jeg går ud af det så er den tilbage til normale er det noget man kan ændre i billed indstillinger ?

På forhånd tak
Nu ved jeg ikke hvad du mener med split sekund lidt lysstyrke ? .

Jeg har prøvet på min Lm 760 . Jeg kan se en lille forskel som du siger men ikke når jeg går ind i tekst tv men når jeg går ud .

Jeg tror det har noget med opsætningen af fladskærmen , Prøv at gå ind i settings og ændre i energibesparelse

Sæt det til ingen så synes jeg at jeg ser den mindste forskel .

Men jeg tror da det er meget normalt at den ændrer sig lidt da du jo går fra sort ( Tekst tv ) til lys ( Tv billede )

Fladskærmens styring af billedet arbejder jo hele tiden og en så stor en forskel skal den vel lige beregne eller tilpasse sig til .

Anser du det som et stort problem ?
Af MortenF88
Ville lige prøve at tjekke det af med auto lyssensor når jeg er hjemme for har prøvet at slå eco funktionen fra tidligere og der skete ikke rigtigt nogen forskel :)

Se tv -> trykke tekst->lysstyrke bliver lidt kraftigere -> på tekst tv.

Sådan foregår det og selvfølgelig tilbage til normal lysstyrke når jeg går ud af tekst tv'et :)

Ved ikke om jeg vil sige det er et stort problem men kan godt være lidt træls når den gør det da jeg bruger tekst ofte :)
Af MortenF88
Kan ikke finde den auto lysstyrke nogen der har ideer er helt blank :)