Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Oneill2k
Hejsa folkens

Har for 2 uger siden som så mange andre købt mig en 55" F8005 fra samsung, alt i alt har jeg været rigtig tilfreds med billedkvalitet, 3d og smart delen.

Men igår gik det dog op for mig at TV'et i toppen og i bunden ligesom har en lille smule lys der skinder ud og forvrænger billedet.. Det er svært at spotte, men jeg er typen som når jeg først har lagt mærke til det ikke kan lade værre med at kigge efter det =/. Det er ikke kun ved mørke scener det opstår, men også alle andre. Det slørrer cirka billedet 1 CM længde fra panelets start og så ud på skærmen (Gælder top og bund, men ikke siderne).

Er der andre af jer der kan se det samme på jeres F8005? Jeg har prøvet at tage et billed af det, men det blev ikke særlig tydeligt.

http://tinypic.com/view.php?pic=9pufqf&s=5
Brugeravatar
Af RockMedØerne
Ved godt hva du mener og har også observeret det samme fænomen på det af mit :)
Er vist bare sådan det er konstrueret og ikke noget der betyder noget - ud over altså at forstyrre helhedsindtrykket her i starten - har lagt den lille detalje på hylden for længst
Og nyder resten af tv'et, som virkelig imponerer med masser af positive oplevelser :)

Håber det beroliger dig lidt, at det ikke kun er noget der eksisterer på dit eksemplar :)
Af Oneill2k
Ok det er rart at vide det ikke kun er mit eksemplar, jeg vil også bare ignorerer det og være glad for mit tv, det kan være det bliver fikset i en firmware update senere hen
Af tge
de er også på mit og var det også på mit gl. D7005 :((
jeg har lært at leve med det , jeg tror ikke det kan undgåes når kanten er SÅ smal
:p den smalle sorte ramme er jo selve panelet man ser, den skal godt nok klemme hårdt på alle lagene panelet består af for at holde det hele på plads :) :)

men det er stadig et ufatteligt lækkert TV :)
Af Daniel Buje
dette kan jeg heller ikke se min skærm helt fri fra, synes dog hvis jeg justere baggrundslyset / tænder lyset i min stue, at jeg ikke kan få øje på problemet.

men igen, som der bliver postet, small ramme, side belyst LED, vi kan nok desværre ikke helt komme uden om dette fænomen.

håber ellers du er glad for skærmen!
Af Marshall
Det første TV F8005 jeg havde, var desværre defekt på HDMI + den havde noget backlight bleeding. Men den havde ikke den lysende 'bjælke' i bunden.

Den nye er til gengæld fri for fejl, ingen backlight bleeding - men har den lysende 'bjælke' i bunden. Dette kan jeg dog sagtens leve med :-)
(Har dog ikke observeret det i toppen)

Som de andre siger - nyd endelig dette super lækre TV.
Du ved hvad du har, men ikke hvad du kan risikere at få ved en ombytter.

Jeg kommer fra tidligere Panasonic plasma modeller (PV70 og G10) med flot sort-niveau. Men til gengæld oplevede jeg, at begge TV buzzede, retention, blæserstøj, højt energi forbrug. Fordele mod ulemper - men jeg er super glad for mit nye TV ;-)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er en ret almindelig fejl på denne type LED skærm. Den gamle model havde det også.