Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af HenrikSN
Hej derude!
Nogen der kan fortælle mig hvilken der er bedst?
Samsung UE46F8005 eller Philips 46PFL8008s
synes de er svære at sammenligne med hinanden...

vh
Henrik Nielsen
Af Jetsonboy
Jeg ville gå efter pfl8008 meget bedre tv. Selve motion på tv'et er meget bedre end samsungs. Du har radiostyret fjernbetjening med tastatur :-) godt nok er smart delen noget mindre end samsungs, men billed mæssigt så vælg Philips :-)
Af mowa
Jetsonboy skrev:Jeg ville gå efter pfl8008 meget bedre tv. Selve motion på tv'et er meget bedre end samsungs. Du har radiostyret fjernbetjening med tastatur :-) godt nok er smart delen noget mindre end samsungs, men billed mæssigt så vælg Philips :-)
Man kan fintune Samsungs bevægelsesdel - gør man det, får man et billede der blæser ethvert Philipsfjernsyn af banen.
Af jones31
mowa skrev:
Jetsonboy skrev:Jeg ville gå efter pfl8008 meget bedre tv. Selve motion på tv'et er meget bedre end samsungs. Du har radiostyret fjernbetjening med tastatur :-) godt nok er smart delen noget mindre end samsungs, men billed mæssigt så vælg Philips :-)
Man kan fintune Samsungs bevægelsesdel - gør man det, får man et billede der blæser ethvert Philipsfjernsyn af banen.

Det må da være din joke, philips 8-9 serie levere klart bedre billed end samsungs 8 serie.
Af Andersss
Philips' 8-serie og Samsungs 8-serie lader til at være meget jævnbyrdige konkurrenter. Personligt ville jeg gå Philips tv'et, fordi Philips er igang med at opbygge et navn igen. Det betyder SOM REGEL at producenten er mere ivrig efter at give kunden en god oplevelse med tv'et. Samsung på den anden hånd er vist efterhånden kommet derud hvor de faktisk er ligeglad med kunden ligeså snart tv'et ude af butikken.
Da jeg arbejde indenfor elektronikbranchen så jeg ligeledes langt flere klagesager og retursager med Samsung tv, end med Philips tv. Jeg siger ikke at det altid er sådan at Philips tv holder bedre, men det er den opfattelse jeg har af tingene. Mit tidligere Philips tv fungerede også perfekt indtil jeg solgte det videre.

Tag ud og kig på dem hver især og vurder hvad du bedst kan lide. Bare lade være med at lade dig farve af sælgere og generel populistisk fnidder, for nogle gange er den mindre enerkendte producent ligeså god eller bedre end den store producent.
Af mowa
jones31 skrev:
mowa skrev:

Det må da være din joke, philips 8-9 serie levere klart bedre billed end samsungs 8 serie.
Ok, anmelderne som er enige om at F8005 er det bedste LCD-fjernsyn nogensinde tager nok også fejl. :) Du har så fundet et fjernsyn som næsten ikke får nogen omtale, men alligevel er KLART bedre. Spændende.

Hvis du vurderer fjernsyn på standardindstillinger i Elgiganten, kan det godt være du har ret.
Af Daniel Buje
Nu skal jeg passe på at være alt for farvet af hvad jeg selv har derhjemme.

Men jeg kan da komme med grunden til at jeg selv valgte min skærm (f8005).

Efter jeg havde været rundt og kigge i diverse butikker, prøvet lidt forskellige demo film osv, fandt jeg at jeg havde meget svært ved at skelne den ene skærm fra den anden i billedekvalitet. Jeg er sikker på at hvis man læser internettet tyndt, vil man altid kunne finde folk som synes Philips preformer bedre, eller samsung preformer bedre.

Det jeg godt kunne lide ved samsung var den nye opsætning på menuerne, hastigheden på SMART Tv, understøttelse af PLEX, Twin tuner, samt muligheden for at smide en tv kanal på smartphone / tablet.

Dermed sagt var jeg selv i vildrede om hvilken skærm jeg skulle ha', men mavefornemmelsen siger at jeg har valgt rigtigt.

Held og lykke med dit valg af tv skærm(!) det er en jungle!
Af THM
mowa skrev:
Ok, anmelderne som er enige om at F8005 er det bedste LCD-fjernsyn nogensinde tager nok også fejl. :) Du har så fundet et fjernsyn som næsten ikke får nogen omtale, men alligevel er KLART bedre. Spændende.

Hvis du vurderer fjernsyn på standardindstillinger i Elgiganten, kan det godt være du har ret.
Jeg læser det også som om f8005 er bedre end philips 8serie. Det er dog helt korrekt at samsungen ser frygtelig ud i standard indstillingerne.
Det er dog ikke korrekt at anmelderne er enige om at f8005 er det bedste lcd nogensinde. Cnet vurdere at billedkvaliteten er en lille tand bedre på sonys w900.
Derudover er der også andre dyrere skærme, men dem holder jeg lige udenfor her.
Af kaspergb
Jeg ville tage philips til hver en tid deres billede processer er til hver en tid bedre end samsungs plus deres Remote er så meget bedre, godt nok er deres smart tv ikke noget særligt men der er en grund til philips har vundet så mange eisa Awards gennem tiden og det er pga deres billede kvalitet!
Af THM
kaspergb skrev:Jeg ville tage philips til hver en tid deres billede processer er til hver en tid bedre end samsungs plus deres Remote er så meget bedre, godt nok er deres smart tv ikke noget særligt men der er en grund til philips har vundet så mange eisa Awards gennem tiden og det er pga deres billede kvalitet!
Det er så nok ik lige på grund af Billede kvaliteten ;)
Det først de seneste par År de er ved at komme med på billede, især efter indførelsen af ISF profil.
Syntes også deres fjernbetjening er fed :)
Af Oneill2k
Mowa kan du sende mig dine motion indstillinger? Jeg synes jeg oplever en lille smule overdrive slør engang imellem, ellers må jeg sige jeg er meget imponeret af F8005, eneste minus er måske betragtningsvinklerne ikke er specielt gode..
Af Immer
HenrikSN skrev:Hej derude!
Nogen der kan fortælle mig hvilken der er bedst?
Samsung UE46F8005 eller Philips 46PFL8008s
synes de er svære at sammenligne med hinanden...

vh
Henrik Nielsen

Hvad endte du med at vælge? Jeg står i fuldstændig samme dilemma :/