Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

koden skrev:Afspiller en film fra harddisk og billede er fint.

men den siger den ikke understøtter lydformat?

Philips 55PFL8007

kan det passe og hvilke lydformater bør man gå efter?

Ja det kan sagtens passe og giver dig den perfekte undskyldning for at købe en god blu-ray afspiller, reciever, 5 højttalere og en sub! ;)
SUK.. ønsker netop ikke en ny boks til at stå og fylde.

Den kvalitet jeg får fra USB disken er fin til mig.

Vil det sige at fra USB kan man kun forvente at kunne bruge AC3 men far en blueray afspiller kan man godt afspille andre lydformater?

Så det er TV der har et problem, men hvis det er generelt for LED tv er der vel ikke noget at gøre ved det.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er ikke et generelt problem. Understøttelsen er vidt forskellig på de forskellige producenters TV.
Det er bare pokkers, at det skal være så uigennemskueligt, hvad man egentlig får med en indbygget medieafspiller i et tv. Jeg kan simpelthen ikke forstå, at de ikke for længst har overflødiggjort medieafspillere, for det kan altså ikke være særlig meget energi, de skal bruge på at få det til at ske. Jeg har DTS-understøttelse på mit 2010 tv, men det virker som om, der slet, slet ikke er blevet fokuseret i denne retning siden.

Og AC3 lyd er simpelthen for ringe i forhold til DTS. Jeg ville hellere købe en ekstern boks end nøjes med det lydspor.
Af lgowner
Torben Rasmussen skrev:Det er ikke et generelt problem. Understøttelsen er vidt forskellig på de forskellige producenters TV.
kan du give et eksempel på et tv af årgang 2013, som klarer DTS HD? jeg kan ikke finde andet end WDTV,dune osv, som klarer det og så nogle Blu-Ray afspillere. TV ser stadig ikke ud til at være så opfront på det.
koden skrev:SUK.. ønsker netop ikke en ny boks til at stå og fylde.

Vil det sige at fra USB kan man kun forvente at kunne bruge AC3 men far en blueray afspiller kan man godt afspille andre lydformater?

Så det er TV der har et problem, men hvis det er generelt for LED tv er der vel ikke noget at gøre ved det.

Ja det er vel normen, skal indeholde alt men må ikke fylde mere end 2 x 2 x 2 cm. :D

God fornøjelse med din AC3 lyd :)
J.H. skrev:
koden skrev:SUK.. ønsker netop ikke en ny boks til at stå og fylde.

Ja det er vel normen, skal indeholde alt men må ikke fylde mere end 2 x 2 x 2 cm. :D

God fornøjelse med din AC3 lyd :)

netop den manglende norm er problemet...

gid alle kunne blive enige om et eller få formater til lyd, billede, opladere o.s.v..

SUK..
Og AC3 lyd er simpelthen for ringe i forhold til DTS. Jeg ville hellere købe en ekstern boks end nøjes med det lydspor.
Hvis det bliver afspillet fra tv'ets indbyggede højtalere er det vel totalt lige meget hvilket format det er i? Det lyder vel alt sammen lige ringe?
Kan man ændre på lydformat der følger med film eller hvordan fungerer det med lyden?

Kan mit TV bare ikke afspille bestemte formater og er der bare ingen løsning på det?

Hvilke lyd formater er film typisk indspillet i eller er det igen også en jungle?
Eller findes der blot en 2-3 stk. og det er dem man skal være opmærksom på når man køber TV?
x99gump skrev:
Hvis det bliver afspillet fra tv'ets indbyggede højtalere er det vel totalt lige meget hvilket format det er i? Det lyder vel alt sammen lige ringe?
det kan du have ret i men først og fremmest gælder det jo om at få NOGET lyd ud.
Så kan man arb. med kvalitet bagefter :-)