Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Johnoc
Jeg får i morgen leveret mit Panasonic 50" ST60 og jeg glæder mig som et lille barn (havde et B&O CRT-tv før). Jeg har tænkt mig at det skal op at hænge på væggen og på sigt regner jeg med at bore kablerne ind i væggen. Min sofa er placeret lige foran tv'et og længere nede til siden har jeg mit spisebord, hvor jeg tit sidder og arbejder. Jeg søger derfor et TV-ophæng, så man kan trække tv'et ud fra væggen og vinkle det ca. 45-80 grader til siden, så jeg også kan stene tv når jeg skal overspringshandle.

Jeg vil selvfølgelig gerne have et hvor TV'et sidder så langt ind mod væggen som muligt og har i den forbindelse bl.a. kigget på Vogels ophæng der hedder Thin 345, som kan ses her: http://www.vogels.com/thin-345-ultrathi ... bTBQ9gXfEI

Det koster dog i nærheden af 1500 kr og der står tv'et maks må veje 25 kg (ST60 vejer 25,5 kg), så jeg tænker om der sidder nogen herinde som kender til et godt tv-ophæng med de nævnte egenskaber, som kan tage et 50 " der vejer 25,5 kg og som gerne er lidt billigere end Vogels, hvis det kan lade sig gøre.

Dem fra Harald Nyborg er no go, de sidder ca. 9 cm ud fra væggen, sammenlignet med Vogels 3.5 cm og det er for meget synes jeg.
Af loberg
Hvis du vil have et stærkt ophæng, giver det jo sig selv at de små tynde ikke kan tage så mange kilo, de er jo ikke bygget til det...

Har selv et fra Harald, og ja det hænger da lidt ude fra væggen, med et ældre pioneer plasma kræver det altså sit ophæng, og det dur sgu. Selv helt ude i vinklen mod spisebordet
Af Hjarsen
Har også lige købt et Pana 55ST60Y

Købte sådan et ax 100 fra komplett.. Har dog ikke fået sat det op endnu.. Men der skulle TV'et hænge som et billede på vægen.. :)
Af Johnoc
Hjarsen skrev:Har også lige købt et Pana 55ST60Y

Købte sådan et ax 100 fra komplett.. Har dog ikke fået sat det op endnu.. Men der skulle TV'et hænge som et billede på vægen.. :)

Men jeg søger et ophæng som tillader at jeg kan dreje tv'et ud fra væggen, så jeg kan se det fra en anden vinkel i stuen. Det kan AX 100 så vidt jeg kan se ikke.
Af Johnoc
Michsq skrev:Nu skal du være opmærksom på, at 50ST60 kun vejer 22,5 kilo uden fod, men 25,5 kilo med fod..

Altså vil Vogel Thin 345 reelt godt kunne bære tv'et.

Ahh det havde jeg ikke lige set, det ender nok med det fra vogel så, selvem det godt nok er mange penge for noget metal og nogle skruer...

Er der slet ikke andre der kender et billigere, men godt alternativ?
Af evilguy
Din lokale expert, 2tal eller Panasonic butik har garanteret en Harmony DB141 eller DB161 vægbeslag på lager til omkring 1000 kroner. Køb sådan en i stedet for - den er mindst lige så godt som Vogels beslaget.

Dog kommer TV'et kun 48 cm ud fra væggen, men det er måske nok til dig TV?
Af Johnoc
evilguy skrev:Din lokale expert, 2tal eller Panasonic butik har garanteret en Harmony DB141 eller DB161 vægbeslag på lager til omkring 1000 kroner. Køb sådan en i stedet for - den er mindst lige så godt som Vogels beslaget.

Dog kommer TV'et kun 48 cm ud fra væggen, men det er måske nok til dig TV?
Tak!! Lige hvad jeg leder efter. Ser ud som ok kvalitet, ok design og vil sgu gerne spare 1000 kr. for en enkelt centimeter. Det kan også klare en langt højere vægt end Vogels, så jeg kan sove lidt bedre om natten. :)