Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej alle sammen. :)

Jeg har valgt at oprette en bruger herinde, da jeg har fået at vide af en kammerat, at I besidder en vis viden.

Som overskriften siger, kunne jeg utroligt godt tænke mig et fjernsyn og selvfølgelig det bedste til prisen.

Jeg kunne godt tænkte mig at det havde ambilight, full hd, minimum 200 Hz (eller mere?) og gerne det der motionplus.

Jeg kommer til at sidde 3m. væk fra skærmen. Fjernsynet er placeret så der er vinduer i baggrunden. Det problem løser jeg som regel ved at trække for når jeg skal se film.

Det skal nødvendigvis ikke have 3D.

Det ville være super, hvis der kan linkes til en forretning, hvor jeg tage ud og kigge.

Med Venlig Hilsen

Casper

(Jeg var lidt i tvivl hvor det skulle postes, så jeg beklager hvis nogle bliver stødt over en evt. forkert placering)
Senest rettet af CasperJensen 08 jun 2013, 09:42, rettet i alt 1 gang.
Af Brademester
Hej Casper og velkommen til.

Hvis det er vigtigt med ambilight er det kun Philips. Det største udvalg er nok hos Elgiganten.dk
200hz er bare ren reklame. Det skal være ægte 100 hz, højere tror jeg ikke der fås. Dette er dog så også vigtigt til f.eks. sport

Det anbefales at gå op i 6 serien minimum, men priserne ligger over dit budget. Ellers prøv at finde 2012 modeller af 5 serien.

Eller kig efter andre mærker, da mange har oplevet problemer (som jeg ikke kender til)
Brugeravatar
Af edinger
Tjek evt. denne tråd, hvori der foregår en (livlig) debat med åbenlys relevans for dig:

"Jeg aner intet om det, men skal have nyt tv – hjælp" (link).
edinger skrev:Tjek evt. denne tråd, hvori der foregår en (livlig) debat med åbenlys relevans for dig:

Jeg har gennemlæst topic, men syntes ikke det hjalp. Specielt ikke når det er tilbage fra April.

Men tak for linket.

Jeg har rettet i topic, sådan at der er mere at gå ud fra.

Mvh Casper
CasperJensen skrev:
edinger skrev:Tjek evt. denne tråd, hvori der foregår en (livlig) debat med åbenlys relevans for dig:

Jeg har gennemlæst topic, men syntes ikke det hjalp. Specielt ikke når det er tilbage fra April.

Men tak for linket.

Jeg har rettet i topic, sådan at der er mere at gå ud fra.

Mvh Casper
http://www.hdtvtest.co.uk/news/category/reviews
http://www.avforums.com/reviews/
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1169844738
Af PeterD
Ved ikke om det kan bruges men Philips 6678 skulle være bedre end Samsungs nye 7 serie..(Edit. Er de kommet til 8 serien nu? Koreanerne smider skærme ud fra fabrikkerne hurtigere end du kan stave til 고운점박이푸른부전나비 (en azurblå sommerfugl...)

Kan ikke rigtig finde nogle gode test af de Samsung skærme du nævner..Ikke at det behøves at være dårligt, MEN med Samsungs modelnumre er det SVÆRT at se om det er en modificeret 2012 model med nyt nummer.....

Bevares. De er sikkert gode skærme, men jeg er sikker på du kan vælge bedre skærme..

Elgiganten og komplett.dk plejer at være svære at slå på prisen..

Se længere oppe i tråden hvad Nauticay skriver..

HUSK DOG:

Producenterne kan skrive nok så meget lir om skærmen, men når du kommer hjem og skal se tennis, fodbold eller en dvd/bluray skal du slå de fleste billedeforbedringer FRA for at få et naturligt og det man kalder "det mest optimale billede"...

Til den pris 4000-6000 kr. ville jeg gå efter Panasonic plasma. Hvorfor?

-Bedre sortniveau end LED/LCD skærme
-Ofte bedre "opdateringshastighed" når du ser tennis/formel 1. (Ingen "hale" efter bolden)
-Panasonic menu system som jeg foretrækker frem for Samsungs og især Philips
-Gode hudtoner og "friske farver" især på HDkanaler..

Du får mere BILLEDEkvalitet for pengene her end hos de andre mærker..Philips har muligvis bedre lyd, men kør lyden over gulvhøjtalerne eller ,hvis du går MEGET op i lyd, køb en soundbar..

Bevares Pana's skærme er IKKE billige, men der er en grund til at de ofte er TESTVINDERE på flatpanels.dk, whathifi.co.uk, ljudochbild.se, avsforum.com..og med lysindfald som ikke rammer direkte på skærmen er det tæt på optimalt..