Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej,

Jeg står i den situation at jeg ønsker en mindre TV skærm der skal stå på mit skrivebord, eksklusivt til konsol brug samt fungere some "Nummer 2" skærm til PC'en ( Bare som extended skrivebord ). Har allerede en ekstra 24" stående ved siden af min nuværende Dell 30" men PC skærme er halvvejs forfærdelige til konsol brug, da et 720p spil på en 1080p+ PC skærm ikke står særlig godt, samt en kedelig sort bar når man har 16:10 skærme.

Udvalget er enormt og jeg er ikke meget for bare for at købe hvad der er billigst. Jeg leder efter et TV hvor kvaliteten er i top, et godt panel for pengene. Jeg har ikke brug for 3D eller nogen fancy TV tunere, behøves hellere ikke alt mulig smart internet adgang, YouTube support og hvad vi ellers har.

Mine krav som de står;

- 24-32" ( Ville dog fortrække under 32" - Men muligheden er åben hvis et specielt TV byder sig til. Men noget i 26-29" ville være the sweet spot )
- 1080p
- TV hvor billedekvalitet er i top og har en nogenlunde anstændig responstid
- Prisleje omkring 5-6.000 med mulighed for at gå lidt op
- Ville være dejligt med minimum 2 HDMI porte

Er der nogen forslag til de kriterier eller bliver kvalitets tærsklen lidt udvisket når vi ikke snakker 42"+ TV? Jeg vil sætte stor pris på alt input.

EDIT: En ven forslog mig Samsung UE32F5505 - Er det værd at kigge på?