Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af esbenc
Har købt et Samsung LED 40es7005 men er ikke vild med billedet. Har forsøgt med Film indstillingen, hvilket har gjort det lidt bedre.

Har i forvejen et LG 60pm680T plasma fra 2012, som jeg synes er markant bedre i billedet.

Har tidligere haft Panasonic plasma som jeg synes også var godt.

Overveje at returnere Samsung tv'et og købe et Panasonic 42ST60Y i stedet for. Vil det give mig et bedre billede?

Lyspåvirkning er ikke et problem i det rum jeg skal bruge tv'et i.

Alle smart features er jeg ligeglad med. Bruger kun streaming via DLNA fra min NAS og det er do jo på begge tv.

Måske giver min beskrivelse sig selv, men vil gerne høre et par andre input på det.
Når nu du ikke bryder dig om et af de bedste LED-TV, så er det svært at sige om hvorvidt du vil blive tilfreds med et plasma, da det er subjektiv. DOG vil sige at ST60'eren er et rigtig godt TV :)

Hvad er årsagen til at du vælger et så relativt lille TV?
DavidHimself skrev:Når nu du ikke bryder dig om et af de bedste LED-TV, så er det svært at sige om hvorvidt du vil blive tilfreds med et plasma, da det er subjektiv. DOG vil sige at ST60'eren er et rigtig godt TV :)

Hvad er årsagen til at du vælger et så relativt lille TV?
Det er til et lille værelse. Har LG 60 tommer i stuen som jeg er fint tilfreds med
Du skriver, at du både har og har haft plasma, og at du har været glad derved.

Modsat DavidHimself mener jeg derfor ikke, at det er spor »svært at sige, hvorvidt du vil blive tilfreds med et plasma«.

Svaret giver egentlig sig selv. Og det kan da undre (mig), at du overhovedet har kunnet finde på at overveje et LCD-eksperiment, med den historik du præsenterer.
Grunden til jeg overvejede det var simpelthen for at prøve noget nyt og se om det bare var kommet i nærheden billedmæssigt ift. tidligere.

Grunden til jeg holdte mig fra det tidligere var, at jeg simpelthen syntes at ligemeget, hvilket lcd/led jeg så, at det var markant dårligere billede end plasma.

Jeg ville egentlig også se, om hvorfor plasma er ved at dø ud ift. led, om billedet var grunden til det eller det eksempelvis var strømforbruget eller, at det var bedre i lyse rum.

Overvejer nu kraftigt at bytte til et ST60 i stedet for.
esbenc skrev:Overvejer nu kraftigt at bytte til et ST60 i stedet for.
Lyder som et fornuftigt valg.

LCD er stadig LCD. På godt og ondt.
Har forsøgt at bruge kalibreringindstillingerne som nævnt her på siden, men synes ikke bedre om billedet. Synes der generelt er et pink skær over hele billedet. Er det en af LCD's svagheder?

Synes også farvespektret er dårligere end på plasma.

Er det korrekte observationer, eller hvad mener I?
Af Nick_S
Det lyder i og for sig meget rigtigt. Prøv evt at rette lidt på farvetemperatur til det varmere, det bør hjælpe med det blålige skær.
Lyder umiddelbart som om du skal skynde dig at skifte til en plasma ;)