Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af golfer
Hej Alle i Entusiaster

Jeg har idag et setup til mit Loewe 55" tv hvor lyden går igennem Beolab 3 højtalere og en Beolab2 sub, men jeg savner lidt surround og er ikke parat til at betale prisen for et b&o anlæg eller baghøjtalere hertil - derfor overvejer jeg en soundbar med dedikeret dyb bas osv.

jeg er faldet for BOSE SR1, men er det noget der duer?

jeg hører sjældent musik og Beolab 3 kommer til anvendelse andesteds

erfaringer modtages gerne.

jeg tilslutter idag

ATV3
Yousee digital boks
Af J.H.
Surround er, som navnet antyder, en omslutning af lyd. Det kan en soundbar selvsagt ikke. Den kan højest byde på en simuleret effekt, som ydermere vil være afhængig af rummets størrelse, udformning og indretning. SR1 kan ikke sættes op efter behov men udelukkende med autoopsætning.

Jeg tvivler kraftigt på at SR1, eller andre soundbar-systemer, kan levere bedre bas end din beolab.

Derudover er det ikke rigtig holdbart at SR1 ikke har HDMI.

Så nej, hvis du har forventninger til surround så er det ikke noget der duer. Den vil dog utvivlsomt levere bedre lyd end skærmens egen.
Brugeravatar
Af rhino (DK)
Der er i de fleste Loewe tv indbygget surround modul nøjagtig ligesom i et beovision.... Hvor er dine højtallere tilsluttet nu

Ellers kan jeg kun anbefale dig at skifte dit tysker B&O ud til et dansker B&O :-)