18 apr 2013, 00:00
Uha...Vi er nede i en størrelse hvor det "næsten" ikke giver mening for producenterne at lave skærme. Så er det hips som haps..?
Så anbefale og anbefale en skærm i den størrelse. Det er store ord.
Der er næppe mange tests af disse skærme og hvis der endelig er er skærmen sikkert udgået, da de fornyes næsten hvert år.
Du kan altid i Fona og Elgiganten se billige 19-22" skærme til omkring 1800-2700 kr. Nogle er "No Name" produkter, andre mere etablerede mærker som Philips, LG og Samsung.
Samsung laver nogle flotte skærme og mange af modellerne fås i en moderigtig hvid farve. Om skærmen er bedre end et tilsvarende Philips eller LG ved jeg ikke og hvor tit "indmaden" fornyes ved jeg ikke...
Har selv et Hvidt Panasonic 22" D28 LED tv (DVB-C tuner) i spisestuen som kostede 2500 kr. hos en autoriseret Panasonic forhandler. Modellen er nok udgået nu. Foden (som er en blanding af hvid/lysgrå) sidder lidt speciel, men dejligt at det står fladt ned (viklet lidt opad) og ikke er på en "pind" som mange af Samsungs/Philips små modeller..
Ja, det har HDMI stik..Det tror jeg de fleste har?
Efter de fleste stationer er blevet HD er det faktisk et udmærket tv. Gode farver, hudtoner og sortniveau, og med lidt indstilling lykkedes det også at få en okay god lyd ud af højtalerne, men nogen dyb bas bliver det aldrig.
Ikke HD kanaler og scener "hvor ting går hurtigt" er det "okay kvalitet", men kan klart se at mit 42" plasma er bedre på det niveau.
Ikke for at være en reklamesøjle, men ring til dit lokale Panasonic Center og sig du mangler en skærm til kontoret. Kvaliteten både af plastic og billede er ofte bedre end hvis du går ned i Elgiganten/Fona og køber en "gammel 24-26 tommer" som sælger næppe ved om er fra i år, sidste år eller 2011....og med lidt forhandling kan prisen faktisk blive den samme begge steder.
En 22" bør ikke koste mere end 2500 kr. MAX 3000 kr. Ja- ja..Dyrt, nå en 42" kan fås til 4000 kr. men det er ikke så meget efterspørgsel og udvikling i de små skærme..
God Råd: Hold dig fra "No Name" og dem du kan få i Dansk Supermarked..Taler af bitter erfaring...