Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af joern
Har efterhånden besluttet mig for at købe et 42" LG 860W, men kan det afspille 3D film (MKV) fra NAS eller USB, eller skal jeg have fat i en medieafspiller der understøtter 3D?
Af lgowner
den klarer avi,mkv filer, ikke iso/img (kun testet via DLNA)

DTS lyd håndteres fint. 3d side-by-side virker også fint.
Af joern
Har købt tv'et, men min nuværende NAS understøtter desværre ikke DLNA, så kan i anbefale en billig NAS? evt. en hvor der kan installeres plex
Af jones31
joern skrev:Har købt tv'et, men min nuværende NAS understøtter desværre ikke DLNA, så kan i anbefale en billig NAS? evt. en hvor der kan installeres plex

Du kan se her hvilke der der kan. http://www.plexapp.com/getplex/
Af lgowner
jeg har plex på min gamle qnap4xx , den har dog ARM processor og ikke særlig hurtig og afspilningen ser ikke ud til at virke.

så finder du en QNAP nas, så skal du nok også sikre den har x86 el. xeon cpu, da plex vist kører bedst på den arkitektur.
Af joern
Lader til at jeg skal op i en noget højere prisklasser end jeg havde regnet med hvis der skal være plex server på den, så måske jeg blot skal "nøjes" med alm DLNA. Har set at man kan få en WD my book live for omkring en tusse. Er den god nok, eller skal jeg gå efter noget andet i den prisklasse?
Af fredizy
Jeg bruger en Buffalo nas fra Bilka med DLNA til mit LM860 og det fungerer fint. Store MKV filer kører fint.
Af joern
Jeg har en Bufalo cloudstore, men har opgivet at få DLNA til at virke på den. Må erkende at jeg ikke kan finde ud at sætte det op.
Af joern
Nu fik jeg hul igennem og kan se filerne fra min NAS, men når jeg går ind i de enkelte mapper og vil starte en film, så er alle filer (mkv og srt) markeret med et "indkørsel forbudt" symbol. Har det noget at gøre med indstillinger i enten Bufalo NAS'en eller på tv'et? eller skal filerne ligge i en bestemt mappestruktur på NAS'en?
Af lgowner
kører mkv,avi fint her, dog ikke srt, du kan ikke bruge dem over DLNA . der skal tv læse dem fra en harddisk får du kan se srt tekster på film.

når du ser det symbol, er det nok fordi filen ikke er tilgængelig.

hvis du har muligheden i den DLNA server, så se om du ikke kan skifte type for forbindelse, altså om din server ser klient som en PS3, smarttv eller media player. der ihvertfald sådanne funktion Twonkyserver (qnap).
årsag er, at DLNA er lidt forskelligt implementeret hos producenterne. så XML som sendes formatteres lidt anderledes eller f.eks med mere information.