Til snak, tips og diskussion om kalibrering af TV og monitors.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej folkens :)

Jeg er helt ny på dette smart tv område...

Så da det gamle brændte sammen, købte jeg mig et lækkert philips 3D 42" fjernsyn, og et Harman Kardon bds370 system til..

Efter et pr mdr har jeg stadig følgende problemer

#1 jeg ikke kan få mit tv til at skifte over til eksterne højtalere, den skriver bare Mislykkedes! tv højtalere aktiv.
#2 nogle gange når jeg ser Blu-ray film, så passer lyden ikke med billedet- lyden er simpelthen Foran mund bevægelserne- og jeg har intet forstand på teknik,men burde det så ikke være omvendt ?
ved nogle film sker det løbende, og ved andre film slet ikke..
Det kommer også nogle gange i den samme scene, ved en samtale, at den ene person passer og det gør den anden ikke..
#3 Jeg har sat en ekstern harddisk til mit tv via usb, da mit tv har optage funktion, og når HD så bliver registreret, og jeg skal sætte det op- skriver den at ingen usb udstyr er tilsluttet... -Det skal dog siges at den hd efterhånden er 7-8 år gammel..
Der er bare ikke nogen problemer hvis jeg bruger den inde ved min pc.

Jeg håber nogle herinde, har nogle forslag , problem #2 er uden tvivl det mest belastende :)

mvh Thomas
Af J.H.
Der kan ligge en indstilling i menuen på HK´en hvor du kan indstille forsinkelsen på tale/lyd så den bliver synkron. Det gør der på mange recievere men nu er det jo et "færdigt" system, så hvor mange features der er ved jeg ikke.

Din HD kan godt tænkes at være for gammel og oftest skal de formateres til TV´et og kan således kun afspille indhold på dette (medmindre man formaterer igen).

En ny HD med 1TB og usb som fødekilde koster ca. 600,- så det er vel bare at nappe sådan en og teste. Man kan altid bruge en 1TB ekstra alligevel! :D
http://www.pricerunner.dk/pl/36-2828789 ... ign-Priser

#1 er formentlig en indstilling du ikke har ramt og her er brugsforstyrrelserne dine bedste venner.
Af J.H.
På side 22/23 i din brugsforstyrrelse er lip sync nævnt. Options-knappen :)
Prøv iøvrigt at slukke for lyden på dit tv, når du anvender ekstern lydkilde, da dennes behandling af signal som oftest vil resultere i forsinkelse.

Understøtter din skærm arc og er den korrekte HDMI indgang på både skærm og HK anvendt?