Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af zRk
Jeg er blevet lidt tiltrukket af dette : Tv
Da man kan købe den i tyskland til under 5000 kr inkl fragt!

Spørgsmålet er bare om det er det værd i forhold til andre skærme??

Venlig hilsner
Af zRk
Tror dette LG 32 vil være et bedre køb?

Men håber på der er nogen der kommer med et godt råd som sædvanligt :)

Har tænkt mig at købe et billigt tv i prisklassen 4-6k
Af Fantome
Hejsa

Det er svært at sige.. Afhænger af dine behov - prisen er jo super, men du bør f.eks. bemærke kontrastforholdet som hverken er dynamisk eller prangende (1000:1).

Til gengæld må du meget gerne lige skrive hvor du fandt tv'et til 5000,- inkl fragt fra Tyskland?

Har du brug for andre råd, skriver du bare igen.

Mvh

Fantome
Af Fantome
Din LG-løsning vil jeg også helt klart foretrække.

Undskyld den manglende uddybning, men i dette tilfælde virker det lidt selvsagt.

Bemærk en lille note; Bilka har for tiden en række tilbud på fladskærme i deres 'total digital' kampagne - det kunne måske være et besøg værd (mange slagtilbud).
Af zRk
Tror jeg har fundet ud af hvilken skærm det skal være : Sharp LC 32GD8E

Det er en hurtig skærm (6ms) med god billedkvalitet!
De eneste - jeg ser er at skærmen ikke har så mange tilkoblingsmuligheder og ikke er optimeret til 1080i (full HD).

Spørgsmålet jeg håber at få et svar på er om den er god nok til at køre spil fra en pc på.. selvfølgelig ikke half life eller lignende, spil som fifa 07 osv.?

Her linket til det Billige 32 samsung
Af Kief
Hehe den billige samsung er så en LG i forklædning. Det er et - dårligt - LG panel som sidder i den skærm... jeg ville klart holde mig til Sharp'en, Toshiba 32WL66Z eller Samsung N71 i stedet !

Casper
Af zRk
Takker.. men enten bliver det sharp eller samsung.. bryder mig ikke om designet på toshiba's skærme.. smagsag, heh.

Håber på noget respons på pc mode.. da det nok er det der afgør hvilken fladskærm det blir :)
Af Kief
Jeg har selv bestilt N71'eren da jeg synes den har et fedt design (igen smagssag) men kan nu egentlig bedre li' billedet på Sharp tv'ene. Dog mest 32RA1E

PC Mode? Tænker du på Samsungs "Game Mode" ? eller Pixel Mapping 1:1?
Af zRk
Enig, det er en hel del pænere!

Har læst mig frem til (som du os selv siger) at billedet på sharp er bedre, men det er jo pænt nok på samsung så det har ikke den store betydning. Derimod har jeg et stort behov tv'et skal dække, nemlig at køre computer spil unden den store forringelse.

Jeg mener samsung har pixel mapping 1:1 men har sharp os det?

Så vidt jeg har forstået er Game mode kun lavet til konsoller??
Af Kief
Jeg har selv bestilt N71 og har forsøgt at afdække om N71'eren har 1:1 mapping men har ikke kunne finde noget om det, så min konklusion må være at det har den ikke...

Game Mode er lavet så den overholder nogle farve og lyd mæssige standarder som Microsoft har defineret, dog uden at vide om det rent faktisk er godt..

Jeg har tidligere haft Toshiba tv også uden 1:1 og der havde jeg ingen problemer i at spille computer på den. Signalet kom godt nok ind med underscan, hvilket medførte at billedet manglede en cm i hver side, men med Nvidia overscan tool kunne jeg trække billedet så det fyldte hele skærmen, så jeg ville ikke være nervøs ved at købe enten Sharpen eller Samsungen...

Casper
Af zRk
Heller ikke med ghosting?
Af Kief
Nej ikke hvad jeg ved af... godt nok brugte jeg den ikke direkte som computer skærm, men kørte trods alt Battlefield 2 på den flere gange uden nogen videre problemer....
Af zRk
Du skal have mange tak for den gode hjælp.. tror det bliver et samsung så :)
Af Kief
Det var så lidt ... hvis du venter en 3-4 dage så har jeg fået mit og så skal jeg da med glæde prøve at teste Samsungen med computer billede på... Men hold dig fra M71'eren, den 100hz ting ødelægger mere end det gavner..