Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Magnus37
Hej

Priserne er jo ret langt nede her i marts/april, så tænkte at det måske var tid til et stort led tv.

Jeg står umiddelbart og skal vælge mellem et 55" Philips 55PFL7007T eller et 55" Samsung UE55ES8005. Samsung vinder mht coolness og (flere) smarte funktioner. Men Philips har, efter hvad jeg kan forstå, et flot billede og er hele 3.000-4.000 kr billigere (har set det til 10.999 kr i Bilka).

Nu kan jeg jo se at der er en del folk herinde som ved en del mere om tv end mig, så håber der er nogen der kan give mig deres input - for og imod.

Alle gode råd modtages med glæde :)

OG så lige et lille tip. Fona har et kreditsystem, tror det hedder et Fona-kort. Det er jo noget djævelen har skabt. Men måske det rent faktisk kan betale sig at oprette dette. Man får nemlig 5 % på sit køb med kortet og 30 dages gratis kredit! Hvis det skal give mening, så skal man selvfølgelig kunne betale beløbet hurtigt tilbage. Helst inden for de 30 dages gratis kredit. Men ved køb af fladskærms tv til 10.000+ så bliver Fona hurtigt billigere end mange online shops.

God påske!

Mvh
Magnus
Af lgowner
jeg ville vælge samsung 8005 modellen.

og omkring fona-kort, så er der betingelser og gebyrer du har overset på det kort, når man køber 8005 modellen til 14995,-

Eks.: 15.000 kr. over 12 mdr., mdl. ydelse 3% dog min. 100 kr., nom. årlig. var. rente på 23,1%, ÅOP 29,8, adm. omk. 25 kr./md., oprettelsesgebyr 464 kr., total sum af ydelser 18.815 kr. Finansieringen tilbydes i samarbejde med Dan-Aktiv A/S.

det har aldrig kunne svare sig at købe på kredit :((
Af Kasperkk83
LGOWNER:

Angående det at købe på kredit, har det i de senere år i fx elgiganten været en ganske god forretning med den type lån de har tilbudt.
Ingen oprettelse og ingen rente overhovedet. Altså en ÅOP på 0,0. Jeg har faktisk også set flere andre forhandlere med lignende muligheder.
I dette tilfælde er det billigere at bruge deres penge end dine egne
Så du har ikke helt ret ;-) Det kan svare sig i nogle tilfælde

Men generelt har du da ret :-)
Af jones31
Jeg ville vælge philips som efter min mening levere bedre billedkvalitet og ikke har de samme problemer med farverne fra siden som samsung har.
Af bullerfnis
Jeg ville vælge Philips :) Uden tvivl.

Du får knald godt billede OG ambilight 3 (mener jeg, ellers er det 2) Og det giver en virkelig fed effekt når man ser fjernsyn i mørke :)

Hvis jeg nogensinde skal skifte til LED/LCD bliver det philips :)
Af VIF
Philips vil jeg, sige, er skuffet over billedet på samungs. Som om de går mere op i tvet skal kunne en masse ting, end et god billede
Af Berith29
Bilka har Samsung ES7005 på tilbud i denne uge til kr. 9999 (også på deres web-butik). De er vist løbet tør, men måske man kan bestille til senere levering.

Modellen er samme som ES8005 bortset fra foden, rammen, og Micro Dimming Ultimate i stedet for Micro Dimming. "De kloge" siger at det ikke betyder noget om det er Ultimate eller ej, og at det egentligt bør slås fra.

Det viser et fantastisk billede. Købte et selv, men måtte desværre returnere det fordi vi skal have noget med et stor betragtningsvinkel pga. TV'et placering ift. sofa. Så vi skal over i noget Plasma eller TV med IPS panel.

Men var det ikke for det med betragtningsvinklen så havde vi beholdt det - og faktisk gjort et kup til prisen (model 8005 koster jo ca. 15.000)
Af lennon
De accepterede testsites er ikke meget for Philips mht rå billedkvalitet, - og hader samtidigt deres for billedoplevelsen , destruktive Ambilight . Så svaret må være Samsung , og i bedste fald deres plasma, eller deres 2013 F- serie i LCD\LED
Af Ham_Der_Hansen
Philips topmodeller gør det nu ganske udmærket og kan sagtens vise et hæderligt billede. Ambilight er der mange delte meninger om, men jeg er af den opfattelse, at dem som har det, er glade for det - det er jeg i hvert fald og andre elsker at hade det. Ambilight kan slås fra og indstilles på mange måder til gavn for alle.

Philips standardindstillinger er ikke de bedste, men er acceptable, man kan da jo heldigvis indstille efter eget behov og på de nyere modeller er der ISF kalibering til glæde for de hardcore billede-nørder.

Tag ud og kig på skærmene både Philips, Samsung, LG osv. og dan dig dit eget billede - det er jo trodsalt dig som skal se på skærmen og ikke alle mulige andre :-)
Af J.H.
...og når du tager ud og kigger, så husk at bladre godt rundt i menuerne. Visse, heriblandt Philips, kan være horribelt langsomme, hvilket kan blive et gevaldigt irritations-moment i det daglige.
Af STORWA
Jeg er klar over nedenstående ikke er den model du ser efter og skærmen er også mindre, tror dog alligevel du kan få lidt nytte af det:

Jeg er en ganske almindelig tv-bruger/kigger, og har netop købt nyt LED tv. Som så mange andre stod jeg også på herrens mark og har set på Samsung, Panasonic, Sony og Toshiba skærme. Et beskedent budget skar mange modeller fra.

Jeg endte op med et Philips 42PFL6907T som jeg fandt hos Bilka til 6.400 kr. Jeg er UTROLIGT glad og tilfreds med det. Der er masser af billedjusteringsmuligheder og søger man lidt på nettet kan man godt få en ide om, hvilke "knapper" der skal skrues på. Det er et super billede og jeg er også rigtigt glad for Ambilight effekten.

En ekstra bonus er lyden, som er lysår bedre, end nogle andre tv jeg har set/hørt. En gut fortalte mig også at Philips er de eneste som forsøger at lave god lyd i deres fladskærme. Det har de gjort godt. De fleste vil ikke behøve ekstra soundbars, lydanlæg ved siden af.

Mvh. Hans