Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Poltex
Nogle vil sikkert sige: "Det kan du læse dig til i diverse allerede eksisterende artikler eller indlæg", men faktum er, at jeg ikke synes jeg er stødt på noget, der entydigt kan give mug svar på følgende spørgsmål:

Er det 55" tommer TV, som jeg har påtænkt at købe i morgen for stort når jeg sidder ca. 3 meter væk fra skærmen?
Af Poltex
beatmore skrev:1. http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1184685511

2. Det kommer an på hvad du skal bruge det til.

Jeg har et 42" på 3 meters afstand, det er bare super når man ser almindeligt fjernsyn.
Men når man sidder og ser film i full HD kvalitet, så føles det bare ganske småt.

Jeg skal bruge det til at se "alm." TV, film og koncertoptagelser. Kan godt lide et stort billede, men er alligevel kommet i tvivl om et spring fra 40", som jeg bestemt ikke synes er for stort - snarere tværtimod -, alligevel er for stort.
Af bullerfnis
For stort?? Hvad er det da for et spørgsmål (så længe vi ikke er oppe i 80") så tror jeg nu ikke at et 55" er specielt stort på 3 meters afstand..
Af Poltex
bullerfnis skrev:For stort?? Hvad er det da for et spørgsmål (så længe vi ikke er oppe i 80") så tror jeg nu ikke at et 55" er specielt stort på 3 meters afstand..
Spørgsmålet er stillet netop fordi jeg ikke har den viden, du angiveligt har. Ethvert spørgsmål kan vel dybest set besvares med "Hvad er det for et spørgsmål" hvis det det for besvareren er trivial viden. Det var det så bare ikke for mig i dette tilfælde.

Men tak for alke svar, seriøse som mindre seriøse :)
Af bullerfnis
Var ment i spøg, glemte nok en smiley ;) <-- der er den.. Hehe

Ej, men 55" er ikke specielt stort efter lige et par dage, jeg har 46" og ville da meget gerne have større, sidder også på ca 3 meters afstand :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Som udgangspunkt, så skal du kun bekymre dig om størrelsen i kontekst med indretning - ikke når det kommer til oplevelsen.
Af Poltex
bullerfnis skrev:Var ment i spøg, glemte nok en smiley ;) <-- der er den.. Hehe

Ej, men 55" er ikke specielt stort efter lige et par dage, jeg har 46" og ville da meget gerne have større, sidder også på ca 3 meters afstand :)
Ok, fair nok. Tror også du har ret, men kom pludselig i tvivl her inden jeg skal lægge så mange penge for et TV :)
Af hedi
Hej jeg har selv skiftet fra 42" til en 55" og sidder også 3 meter fra skærmen.

Ingen problem med det, tror godt jeg kan gå op i 65" næste gang :)
Af J.H.
Du kan SAGTENS tage en 55" med den afstand! :) 60" ville også være fint efter min mening.
Af THM
enig med de andre.
jeg har selv et 50" og sidder mellem 2,5 og 3meter fra det og skal mindst ha et 55" næste gang ;)