Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej alle

Vi har et LG 37LE2R 37" LCD TV, og vi har det problem når vi afspiller video at billedet står og bimler et par pixels frem og tilbage sidevers på skærmen med en hastighed på ca 5 gange frem og tilbage i sekundet.

Er der nogen der har et lignende problem, eller evt. ved hvad dette skyldes?

Link til fjernsynets data:
http://nordic.lge.com/dk/prodmodeldetai ... el=NOTHING

Herlige hilsner

Thomas
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Hej Thomas og velkommen til.

Jeg skal lige høre om dette sker på alle jeres signaler? Eller er det f.eks. kun hvis I afspiller DVD og bånd?
Hvad hedder den afspiller, som skærmen eventuelt har problemer sammen med?
Af Kief
Den fejl har jeg læst om tidligere på LG's modeller.. Det er en fejl som ikke bør forekomme, men du kan evt prøve at skifte indgange ved DVD signal og se om den også sker andre steder...
Af tbbe
Hej igen d'herrer

Først må jge lige undskylde at jeg ikke har besvaret jeres spørgsmål før, men jeg har i denne uge været på kursus og også fået ny computer, så jeg er blevet lidt overvældet med administration :-).

Her er svarene så:
Vi har kun flimmer når vi ser video. Vores video er en kobi maskine fra JVC (JVC HR-XV3), og der er kun problemer med den når vi afspiller videobånd, DVD har ingen problemer. Jeg har ikke kunne finde en vores model på JVC's hjemmeside, men her er det bedste link jeg har kunne finde:
http://www.goodgearguide.com.au/index.p ... d;728;pt;1

Jeg har forsøgt at flytte scart ledning rundt mellem de forskellige indgang på fjernsynet uden at dette har ændret noget, jeg har også prøvet at hive signalet ud af videoen via S-VHS, og det forbedrer heller ikke noget.

- og endnu engang undskyld den lange besvarelsestid.

/Thomas
Brugeravatar
Af azrael
Lyder lidt som det typisk urolige billede man kender fra VHS. Det er normalt det, man modvirker med TBC (time-based correction) funktionen på nogle high-end video maskiner (i det omfang de stadig findes).
Af tbbe
azrael skrev:Lyder lidt som det typisk urolige billede man kender fra VHS. Det er normalt det, man modvirker med TBC (time-based correction) funktionen på nogle high-end video maskiner (i det omfang de stadig findes).
Hej azrael.

Vil det sige at dette ikke kan forventes fixet hvis man ikke har den funktion (TBC)?

/Thomas
Brugeravatar
Af azrael
Hvis det er det problem jeg tror det er (f.eks. en lygtepæl fremstår ikke som helt lige men bølger lidt ), så tror jeg ikke at problemet løses medmindre der et eller andet sted i processen (typisk i video-maskinen) er en TBC-funktion.