Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af samsungboy
Har noteret mig, at når det handler om tv, så er "folk" generelt meget glade for Samsung og til dels Pioneer, hvilket jeg ikke har nogen speciel mening omkring. Men hvor bliver interessen for Loewe feks af ?

Jeg står selv overfor at skulle have et nyt tv til stuen indenfor de kommende uger, og er meget i vildede omkring hvad der skal gås efter. Umiddelbart bliver det nok også et Samsung apperat for mit vedkommende, men har endnu ikke undersøgt alverden, så derfor kan det lige så godt blive det ene frem for det andet indtil videre. Med mindre nogle har "guldægget" for hvilket apperat jeg bør vælge i stedet for :-)

Der er tale om min et min 50" i en forholdsvis mørk stue og med det problem at tvét kun kan stå ét sted, som så er direkte med store vinduer mod skærmen, hvilket jeg har en idé om godt kan give visse udfordringer billedmessigt?
Af noxity
Loewe er en helt anden prisklasse, og kan ikke rigtigt sammenlignes med de gængse mærker som Samsung, Sony, LG, Sharp, Philips og Panasonic.

For en 55" ligger du omkring de 30.000kr. Det er kun de absolutte topmodeller der rammer den prisklasse.

Her helt overbevist om at Loewe er et rigtig godt, og ikke mindst gennemtænkt TV, men du betaler også for det.

Det kan til dels sammenlignes med Beoplay. Her stopper festen dog allerede ved 40". Men det er også et produkt hvor materialekvalitet, lyden og de indbyggede funktioner har fået et løft sammenlignet med andre producenter.
Af lgowner
ikke at glemme b&o i samme prisklasse, det er en skærm som på grund af sin pris, automatisk lever op til kvalitet selvom de flere år tilbage brugte dårlige philips paneler og led samme skæbne i nogle tilfælde på deres modeller.

så selvom prisen og navnet ligger højere på listen, så kan der også være noget som skræmmer folk fra loewe og b&o og det er så ikke kun prisen som du tildels jo prøver at lede os hen imod.

personligt har jeg ihvertfald intet på loewe eller læst noget som skræmmer, udover ikke at have læst at de har billed som er bedre en lg,samsung eller en plasma fra panasonic, så måske er omtalen på f.eks forsiden her også med til at holde det til en vis kundekreds og måske også deres primære målgruppe som ikke ser så meget på kvalitet men mere at det er "gucci" så lyder det som noget godt??

må nok hellere tilføje at du ser da beovision 11 på forsiden, selvom den ikke er perfekt uden besøg af fagmand.

Af andre mærker som forvirrer er medion, finlux og føtex modellerne som sjældent når forsiden, da der automatisk associeres en dårlig kvalitet, ligesom der automatisk forventes bedre af en dyr model.

husk; prisen alene ikke altid afgør kvaliteten, loewe, b&o og f.eks miele laver deres produkter i europa med lønninger 5-10* højere end samsung/lg/panasonic som producerer i EAR områderne. Det har klart afgørende betydning om lønnen er 200kr eller 2kr i timen :)
Af Supergris
lgowner skrev: loewe, b&o og f.eks miele laver deres produkter i europa med lønninger 5-10* højere end samsung/lg/panasonic som producerer i EAR områderne. Det har klart afgørende betydning om lønnen er 200kr eller 2kr i timen :)
Efter min hovedregning giver det 100* højere lønning, hvis dine tal passer...
Af lgowner
Supergris skrev:Efter min hovedregning giver det 100* højere lønning, hvis dine tal passer...
du har helt ret , det var lidt meningen med regnefejlen men gad ikke gøre mere i det.
om de får 2 eller 20 kr er stadig en katastrofe, så var vilkår tættere på europa, så ville vi alle se de skærme koste samme eller mere end b&o :) så ville pris=kvalitet lidt tabe pusten.
Af PeterD
En anden grund til at folk er så glæde for Samsung er:

1. Designet

2. De ofte meget lave priser skærmen sælges til...

Folk er/var glæde for Pioneer fordi det havde et supergodt, naturligt billede og god sortniveau. Deres knowhow er ført videre i Panasonic's topmodeller

Ud fra dit navn vælger du sikkert Samsung igen. Måske ganske fornuftigt, men husk at jo tyndere skærm IKKE er lig med et bedre billede..

Og så fåes det bedste billede STADIG med plasmateknologi.
Uanset hvor meget en sælger vil have dig til at købe en LED/LCD skærm.

Over en kam: Du skal give 6000 kr. for en LED skærm, hvis du vil have samme gode billede som på en plasmaskærm til 4000 kr..eller hvis du ønsker at gavne miljøet og spare lidt strøm...(ikke meget men lidt..)

Store vinduer mod skærmen. Køb nogle persienner/rullegardiner/alm.gardiner og snup en plasmaskærm. Som sagt så er Panasonic nogle af de førende, men snup et Samsung, så stilen i navnet ikke bliver brugt...

En udemærket 50" ligger vel omkring 6500-7000 kr..