Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af wenneberg
Hej :)

Da vi står og skal til at købe et nyt tv til stuen og jeg ikke har fulgt med i nogle år, håber jeg at nogen her har tid og lyst til, at komme med nogle gode råd.

Vi har pt. et Panasonic TX-P42G20E som vi er utroligt glade for!

Da vi flytter til en større stue og nu får ca. 6 m fra hvor vi sidder til hvor TV'et skal hænge, tænker jeg at et tv på 55-65 ville være passende. Er det korrekt?

Det er mere vigtigt for os at billedet er godt end at Tv'et er designet flot.

3D har ikke den store betydning.

Smart TV funktioner/internetfunktionalitet kunne godt være et stort plus, da vi jo har fået Netflix/HBO og andre apps også dukker op kan jeg se.

Prisen er dog lidt afgørende. Vores loft ligger på ca. 15.000, det må helst ikke koste mere.

Om det er plasma eller LED har jeg ikke nogen præference omkring, igen bare billedet er godt er jeg ligeglad med om det hedder det ene eller det andet.

Håber nogle af jer vil komme med nogle bud.

på forhånd tusind tak for hjælpen! :)
Af kronholm
samsung PS60E6505 ligger vist lige til højrebenet. :) Ser dog ud til at den er udsolgt en del steder. :[

men med en afstand på 6 meter er det jo lige før et 60" heller ikke er stort nok.
Af J.H.
wenneberg skrev:Hvor stort skal det være i den afstand da?

Er et på 65" ikke nok?

Jeg faldt over dette, det passer lige til prisen.

http://panasonic.net/avc/viera/eu/st_plasma.html

Nogen der har kendskab til den model?

:D:D nej den får du nok svært ved at finde info om her på siden... [irony off]
Af Gadeberg87
Panasonics ST-model er muligvis best-value-tv-of-the-year i 2012. Personlig synes jeg det giver en fremragende billedkvalitet. Læs evt test her: http://www.avforums.com/reviews/Panason ... eview.html

55" ligger til lige under 12.000 og du kan få 65" til 19.000.

Selv hvis det på 65" vælges, så ville jeg vælge en kortere afstand til tv'et.
Af DavidHimself
Du kunne spise pasta med ketchup i en uge til og tage et 60" ET5Y fra Panasonics... det knagme også et lækkert TV :)
Sharp bliver tit overset men et 60LE741 vil helt klart ikke være et dårligt valg!
Af PeterD
Så bliver der igen skudt lidt til højre og venstre..... :)

Jeg skifter mig selv ind i kampen og siger ST50 (Der findes TONSVIS af indlæg om denne skærm herinde) eller ET5Y..

Man går ikke væk fra Panasonic, hvis man kan lide den nuværende skærm (G20) og er tilfreds med billedekvaliteten...Du risikerere bare at blive skuffet ;)

Selvfølgelig kan et SUPERGODT tilbud være fristende, men så skal det SAFTSUSENDE OGSÅ VÆRE GODT...RIGTIG GODT....

Ingen kritik. Du ved jeg ønsker det bedste for dig ;)

Den ligger lige til højrebenet og så kan dommeren godt snart fløjte af!
Af J.H.
wenneberg skrev::P Funny!

Jamen så kom med det da! ;)
Kunne skrive herfra og til nytår hvis man skulle dække alt det der er skrevet her på siden om den skærm :)

Kort sagt giver den ekstremt god billedkvalitet ikke bare til pengene men i det hele taget.
Desværre har Panasonics nyere skærme med 3D vist sig at kunne være ganske følsomme mht retention og der har været en del eksemplarer der buzzede udover det tålelige også.
Jeg har oplevet flere ST´ere live i privat regi som dog ikke havde disse problemer, så man kan være både heldig og uheldig.
Af PeterD
Helt enig med J.H.

ST50. Den skærm der giver/gav mest for pengene. P-U-N-K-T-U-M!

Du finder ingen skærm andre steder giver samme kvalitet pr. krone!

Desværre er er nogle som "buzzer"/summer mere end andre, og du skal nok ikke spille Playstation 6 timer om dagen på den lige når du har pakket den ud....