Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej Venner, jeg er ny her, så jeg håber jeg har postet i det rette forum.

Her i weekenden skiftede jeg mit ældre 42" philips lcd ud med et Samsung 50" LED i mit soveværelse, med mit Philips var her intet problem med signalet, men på mit nye samsung kommer der til tider små pixel firkanter, jeg har endda opgraderet antenne kablet til et guldbelagt på 20 meter, hvor det gamle var 2x10M sat sammen. Signalet er splittet med en Y splitter fra min yousee boks af i stuen. Jeg søger derfor et godt råd/forslag til hvordan jeg kan få mit billede "rent" inde i soveværelset igen, uden pixel firkanter.

håber I kan hjælpe
Af red_martians
Forskellige fjernsyn kan have forskellige følsomhed overfor TV-signelet. Og måske dit philips bare havde en stærkere TV-modtager end Samsung. Ikke at samsung nødvendigvis har en dårlig modtager men at philips måske har været bedre, og at styrken på dit signal har ligget lige på grænsen,
Normalt kan et kabel-TV-netværk trække 3 ting. det inkl radio, fjernsyn,VHS-maskiner, HDD-optagere, tv-bokse mm. Derover kan det være nødvendig med en forstærker.
Sørg evt for at alle kabler er samlet med F-stik og F-fordelere for lavest mulige tab.