Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af S.G
Jeg kunne godt tænke mig at høre erfaringer fra jer herinde om hvad I synes om at game (ps3) med Tru motion/Smoothing (Interpolation) sat til?

Er det noget ved? Giver det en følelse af et mere flydende spil (fx battlefield 3)? Eller er det en no go?

Mvh
Af S.G
Kom frisk..
Vi må have nogle gamere herinde!
Af Stefanjesp
Det anbefales normalt ikke at spille med de forskellige HZ funktioner slået til. Input lagget vil stige markant, og vil derfor specielt i FPS give forsinkelser.
Af S.G
Ja det har jeg læst. Jeg har også læst det modsatte.
Derfor jeg spørger om nogen der har erfaring i praksis :)
Af DavidHimself
Jeg har konsekvent slået det mest fra - jeg oplever en markant ændring i forsinkelse i forhold til input.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvor har du læst det modsatte? Det er et faktum, at motion-systemer tilføjer inputlag. Det skal jo udregne forskellen mellem første og andet billede, så pr. definition, så skal det have modtaget andet billede før det kan sende interpolerede billeder til skærmen. Det betyder at dit billede er MINDST 1 frame forsinket plus den tid det tager at udregne de mellemliggende billeder.

Jo flere beregninger du har slået til i TV'et - dvs. støjreduktion, skarphed, motion systemer mv. - des højere inputlag får du, da der skal udføres flere manipulationer.
Af S.G
Ja det er et faktum. Det er jeg helt med på.
jeg har læst at på udenlandske forums at den ekstra tilførte lag nødvendigvis ikke udgør et problem i selve spillet,. Jeg er klar over at det er individuelt hvorvidt man synes det er et problem eller ej afhængig af hvor følsom man er for det.
Derfor kunne jeg godt tænke mig at høre fra brugere herinde med egen erfaring. Dvs om de oplever den ekstra input lag som værende generende når de gamer, samt om det giver en mere flydende oplevelse og brugbar effekt i selve spillet.

Kom frisk
Af 2 T ´er Uden H
For et halvandet års tid siden var jeg hjemme hos de gamle på ferie og havde min x-box og GTA 4 med som var sluttet til deres philips 37pfl5405 :)

Da jeg skulle spille det første gang oplevede jeg massive forsinkelser og kunne nærmest ikke nå at dreje af før jeg crashed sammen med en modkørende bil, så det ødelage relativt meget spil oplevelsen for mig, indtil jeg deaktiverede 100hz billedeinterpolation og de andre billedebehandlings systemer på tv´et der skabte de store forsinkelser.

Jeg noterede mig ikke i om bevægelser i spillet virkede mere flydende, men regnefejl i 100hz interpolations systemet forsagede ihvertfald digitale artfifakter også.

Jeg har også set det da jeg spillede mafia 2 hos en af mine venner på hans samsung topmodel for 2010 hvor vi satte motion plus til max, og man kunne tydeligt se en kæmpe forsinkelse når man skulle dreje kamera vinklen i spillet.

Jeg anbefaler i den grad at deaktivere systemet, det gavner på ingen måde imo.