Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af fambjornbak
Vi vil gerne skifte vores 42" 2007 Panasonic plasma med et nyere 50".

Vi har et budget på max 7-8000 kr.

Vi har en pc tilsluttet til eget materiale og benytter ps3 til netflix så vi har ikke behov for smart tv.

3d er heller ikke et must..

Stuen er sydvendt med vi plejer at mørklægge ved film oplevelser i dagtimerne..

Jeg er blevet tilbudt et vt20 som er knapt to år for 5000 men er i tvivl om jeg hellere gå efter et nyt st50 til 7000 kr?

Hvor god er den skrabede model blevet i forhold til topmodellen på 2 år?

Jeg kan på forummet se at man være heldig eller uheldig med plasma'er.. Var vt20 en god årgang? Hvad skal jeg holde øjemed når vi tester inden køb? Burn-in og ?

Er det generelt farligt at købe brugt plasma? Jeg synes at kunne forstå på forummet at man kan være heldig at nogle medfødte skavanker forsvinder efter 1000 timers brug. Det kan være vt20 er blevet moden :-)
Af kronholm
synes det lyder dyrt med 5000 for panasonic vt20. Jeg har selv lige bestilt samsungs 51" topmodel fra 2011 (samme årgang som vt30) til 6670 for en ny ved dustinhome. godt nok en europæisk model, ikke nordisk, men det burde ikke være et problem.

Synes ikke du bør give give mere end 4000 for den vt20'er. Der er vel ikke mere garanti? Samtidig har jeg haft et par st50'ere hjemme, og de led begge skrækkeligt meget af buzz, så dem vil jeg heller ikke anbefale.

UT50 kan købes til 5400 (europæisk model), og panasonic g30 til 6300 ved cinemagic. Ut50 har bare et ret blank overflade og g30'eren er jo så uden ordentligt smart tv, og 3d.

Hvis du har mod på det så får du mere tv ved at købe panasonic st50 til de 7000 ved fona, uden tvivl. Jeg kunne bare ikke leve med det buzz, men folk er forskellige ligesom tv også er, så du kan jo være heldig.