Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg er på udkig efter et nyt tv. Det skal bruges til film i bluray, og spille ps3, og selvfølgelig se film på. Mit budget er i omegnen af 5000,- og den skal minimum være 42 og max 50". I øjeblikket har jeg et på 32", og det er virkelig skidt! Hvad vil det bedste tv for mig lige nu være?
Jeg er ikke så meget inde i tv, hvad angår plasma eller lcd osv..
Af vingummibamse
Ser godt ud. Vil det være for voldsomt med 50", når man sidder 1.5-2 meter fra skærmen?
Af fredekb
Ja det vil jeg ihvertfald mene... Her er en guide til hvor langt væk du bør sidde fra tv'et efter hvilken str.:

http://www.wupti.com/menu/guide-til-god ... kaerms-tv/

Syntes selv at denne guide er god, her er lidt af det der står:

Den optimale seerafstand varierer alt efter, hvilken skærmstørrelse du vælger. En tommelfingerregel til at udregne den optimale seerafstand er at trække 10 fra tommestørrelsen på fladskærmen, sætte et komma og ændre betegnelsen til meter. F.eks. bør du sidde 2,2 meter fra et 32" fladskærms-TV. Har du valgt et 40" fladskærms-TV, bør du sidde mindst 3,0 meter fra det.
Af zappedronningen
Og her er så en guide med helt andre afstande http://www.hdtvtest.co.uk/Article/How-F ... -I-Sit.php.
1.5m fra et 50" er nok lige tæt nok, men kan du rykke en lille halv meter længere tilbage passer det fint (passer ihvertfald mig, der også kom fra et 32" (billedrørstv)). Selvfølgelig er der forskel på, hvor tæt på man synes, det er behageligt at sidde. Men man vænner sig hurtigt til den større skærm, selvom det den første uge virker voldsomt.
Af vingummibamse
Jeg målte lige, at der er omkring 2.5 meter fra mit tv og til min synsvinkel i sofaen, hvor jeg oftest vil sidde. Måske skulle jeg overveje en 46" eller gå helt ned i 42".
Hvad er det bedste køb lige nu i 42" i omegnen af 5000?
Af zappedronningen
Med en afstand på 2.5m ville jeg ikke gå ned i 42". Der passer 50" fint.
Af vingummibamse
Nu gør du mig i tvivl haha! Er også ret hooked på det LG.
Af PeterD
Nu er det ingen hemmelighed at jeg IKKE ville vælge det nævnte tv...

Simplethen fordi foden er knap så pæn..

I 11. time smider jeg denne ind fra højre, da folkene bag ved hvordan et plasmatv og ET GODT BILLEDE skal skæres...(PS. Nederst side 10)

http://nozebra.ipapercms.dk/Fona/katalo ... lsdag2013/

PS. Ville livet ikke være kedeligt hvis vi alle er enige ;)
Af vingummibamse
Jeg er umiddelbart komplet ligeglad med fodens udseende :D
Af PeterD
Tja..Sammenlignet med PA550, så ja, men nu er det jo billedet der tæller!!

Jeg er bare interessert i at folk vælger den skærm de bliver mest glad for på længere sigt ;)
Af Supergris
På 2,5 m. skal du aldrig gå under 50 ", med mindre pladsen ikke er til det!
Af PeterD
....Der er også nogle som ikke ønsker at deres kæreste eje ikke skal fylde HELE stuen....hvis den samtidig skal være lidt "luftig" at opholde sig i.

Der er også noget der hedder kæreste/kone og deres meninger når der skal nyt elektronik i stuen..Eller er deres plads i køkkenet?