Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Bedste tv for pengene - LG 47LM669T eller Samsung UE46ES6715

Hej alle I kloge brugere på Flatpanels!

Vores 5 år gamle Samsung Plasma tv er stået af, så vi skal have et nyt - et LED denne gang. Vi er nu nået så langt, at valget står mellem de to ovennævnte.

Elgiganten siger, at vi får bedste billede, smart-funktion og 3D på LG-tv'et, men vil lige høre i dette forum, da vi stoler mere på jeres dømmekraft end på sælgerne i Elgiganten :)

Vi har jo altid haft Samsung, og kender ikke LGs produkter. Vi kan heller ikke rigtig finde nogen tests, der kan få os overbevist om det ene eller andet.

På forhånd tak for jeres hjælp.
Af kronholm
hvis vi skal have let ved at vurdere bedste tv til pengene, så bør du nok nævne hvad de koster. :)

Bilka havde for 3-4 uger siden et 47lm660t som nærmest er det samme tv som 669, til 6000. Det var billigt!

Jeg tror LG'en har de bedste funktioner og dets smart-tv fungerer lidt bedre, men tror nu samsungs billede er mindst lige så godt som LG'en.
Af Jeavej
LG'et koster ca. 8.000 kr. og Samsung 7.500 kr. Så de ligger i nogenlunde samme prisgruppe.

Da vi kiggede på billedkvaliteten i Elgiganten, både med blueray og med tv-signal, så stod LG'et skarpere, og det var det, der fik os i tvivl om LG'et bare er lidt bedre end Samsung rent billedmæssigt på disse to tv.

3D-mæssigt står LG's passive klart bedre end Samsungs aktive, synes vi. Men det er ikke 3D der skal afgøre det, da det er billedet i dagligdagen der vægter højst.
Af lgowner
Jeavej skrev:LG'et koster ca. 8.000 kr. og Samsung 7.500 kr. Så de ligger i nogenlunde samme prisgruppe.

Da vi kiggede på billedkvaliteten i Elgiganten, både med blueray og med tv-signal, så stod LG'et skarpere, og det var det, der fik os i tvivl om LG'et bare er lidt bedre end Samsung rent billedmæssigt på disse to tv.

3D-mæssigt står LG's passive klart bedre end Samsungs aktive, synes vi. Men det er ikke 3D der skal afgøre det, da det er billedet i dagligdagen der vægter højst.
det er måske værd at tage de 1500,- med, hvis i bruger tv't 4timer om dagen, så vil i måske spare 1500,- eller mere på de 5år.
kun 300,- om året men måske værd at overveje når et LED vurderes.

plasma kan være flottere billed men om det er på pågældende model ved jeg ikke.

3d skal nok ikke være vægten på skålen da i nok slet ikke bruger det så meget de næste 3-5 år som lige nu.

da i springer på smarttv platformen, kan jeres vandte omgivelser ikke være vigtige mere, da disse så ændres.

er 1. indtryk er LG, så er det måske det i skal gå efter, selvom andre nok vejer plasma over led skærme.
Af Jeavej
lgowner: Jeg er desværre ikke helt med på, hvad du mener vi vil spare penge på. Forskellen på de to tv er ca. 5-800 kr., og strømforbruget er vist nogenlunde ens på de to LED-tv.

Ud fra dit navn vurderer jeg, at du selv har LG, og må være tilfreds, og Kronholm vurdere også, at LG har de bedste funktioner. Så lige nu vægter LG-skålen nok mere end Samsung :)

Det er skønt med sådan et forum, hvor man hurtigt kan få gode råd :D TAK
Af Bent odense
Har du prøvet at læse nogle test her på fl.Det kan måske afgører dit valg af tv. :)
Af lgowner
Jeavej skrev:lgowner: Jeg er desværre ikke helt med på, hvad du mener vi vil spare penge på. Forskellen på de to tv er ca. 5-800 kr., og strømforbruget er vist nogenlunde ens på de to LED-tv.
jeg tænkte nu på at gå fra plasma til LED. der er en god gevinst der selvom den ikke er kæmpe så er den der.
Af Jeavej
Tak for alle jeres input og afstemninger :) Jeg har nu købt et LG 47lm670t (magen til 669'eren, bare i stål). Så dukker der jo et nyt spørgsmål op: Hvordan kalibrerer jeg det bedst muligt? Jeg har fundet denne tråd, men det vedrører et 55" og en anden model: http://flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=28296

Jeg ved ikke om jeg kan buge den på mit 47", eller om i kan guide mig med et andet link med kalibrering vedr. mit tv?