Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af bryst
Hej forum.

Har netop købt ovenstående plasmaskærm fra Panasonic, og må sige, at billedet m.v. umiddelbart er fantastisk godt.

MEN oplever at det i forhold til hvad jeg tidligere har en meget generede buzz, som jeg kan høre når jeg ser TV på en afstand af ca. 4 meter.

Jeg har ikke den store forstand på det, og troede derfor fjernsynet muligvis havde en defekt, og fik det derfor ombyttet. Det har ikke ændret noget, så denne buzz er tilsyneladende standard for dette TV.

Er der nogen som har erfaringer med dette, og kan det evt. udbedres via ændring af indstillinger eller andet ?

Alternativt er jeg der, hvor jeg synes det er så irriterende, at jeg på ny vil ombytte det, og i så fald vælge et andet mærke.

Men nogen som i så fald kan anbefale et godt TV - nogenlunde tilsvarende - som IKKE har denne generede buzz ? (Er indstillet på, at det kan være nødvendigt at betale lidt mere).

Har virkelig brug for hjælp her :-)

På forhånd tak.
Af Vinterbird
Det afhænger meget af hvem du spørger. Jeg har haft fire styks ST50 hjemme i min stue, alle har buzzet så meget at det næsten har været komisk (og hovedpine fremkaldende) ved almindelige ting såsom nyhedsudsendelser.

Folk fra AVforums og dets lige siger at jeg ikke burde høre buzzing fra mere end to meters afstand, mens HiFi Klubben (hvor jeg købte mit fjernsyn) påstod hårdnakket at det var helt normalt.

Jeg fik dog i mit tilfælde overtalt dem til at sende deres daglige montør ud til mig for at se på mit tv, han konkluderede det også buzzede for meget, mens Service Centeret der skulle fikse fjernsynet sagde mig og montør imod.

Jeg har hørt om folk der har fået gode, ikke buzzer fjernsyne. Mine venner og familie er blandt dem, jeg har bare været uheldig for mange gange i træk til at jeg vil trækkes med det mere. Og det er klart en ting du skal være opmærksom på ved plasma teknologien, da det desværre er et offer der skal bringes for den exceptionellle kvalitet i billedet.
Af B&W
Jeg har selv txp55st50y og jeg har også en smule buzzing min.. Men medmindre det er et meget lyst billede der bliver vist buzzer den ikke.. men hvis lyden er slukket på fjernsynet eller der er pause mellem der snakkes hvor der er et rimelig lyst billede, så kan jeg godt høre det.. Men må indrømme at jeg ikke ligger mærke til det medmindre jeg tænker over det!

Det er desværre stadig en af ulemperne ved de fleste plasma skærme udover nogle af vt50'erne..

Vil man være fri, må man købe en LED skærm (men så tror jeg også de fleste er enige om man går på kompromis med billedet).
Af Supergris
Jeg har endnu ikke oplevet en LG - plasmaskærm, der har afgivet buzz, der virker generende...
Af CJMK
Jeg har et stk. VT50, 50" og to stk. ST50, 42" Ingen af dem har nogen form for buzzing :)