Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Hbusk
Hej med jer.

Jeg står i rimelig akut situation for at skulle have fat i en ca. 40" LED, der primært skal bruge til film + gaming. Behøver ikke alle andre features. Lav pris prioriteres højere.

Skal være reel 100 Hz.

Har I forslag til et godt køb ?

/Henrik
Af DavidHimself
Husk at de fleste funktioner (her under hertz) ofte skal redde et dårligt billede/signal, og langt de fleste af dem faktisk skal slås fra når man skal se dvd/bluray eller spille :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvad mener du med reel 100 Hz? Du får ikke en skærm der tager imod et 100 Hz signal og viser 100 billeder/s. Til spil skal alle disse frekvenssystemer (undtaget scanning backlight) slås fra for ikke at få input lag.
Af allo
Torben:

jeg tror at Hbusk mener 100Hz over hele skærmen - og ikke det der hvor skærmen er delt op i 2x50Hz bull

Daniel Buje:

det er godt nok (i mine øjne) rå spild af penge...- har set det in action mange gange - bras...
Af Daniel Buje
allo skrev:Torben:

jeg tror at Hbusk mener 100Hz over hele skærmen - og ikke det der hvor skærmen er delt op i 2x50Hz bull

Daniel Buje:

det er godt nok (i mine øjne) rå spild af penge...- har set det in action mange gange - bras...
Jeg ville som udgangspunkt sige at det er et godt tv til pengene, taget i betragtning at det 'kun' koster 4.5k dog vil jeg gerne give dig ret i man sagtens kan finde et bedre billede, men til prisen, så er det et fint valg.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Eftersom der ikke er nogen inputsignaler, der kører ved 100 Hz i dag, så kan der af gode grunde ikke eksistere "reel 100 Hz" på noget TV. Input er pt. begrænset til 60 Hz, så det optimale er at vise materialet ved denne frekvens. Hvis skærmen så samtidigt bruger scanning backlight, så er det et plus til spilbrug.

Ergo: alt 100 Hz er uønsket til spilbrug, med mindre angivelsen dækker over 50 Hz opdatering + 50 Hz scanning backlight.
Af -jacob
Mon ikke Hbusk mener et 100hz panel ved interpolering, da billedet ikke hakker så meget som ved et 50hz panel der opnår 100hz ved blinkene bagbelysning?
Af -jacob
Mon ikke Hbusk mener et 100hz panel ved interpolering, da billedet ikke hakker så meget som ved et 50hz panel der opnår 100hz ved blinkene bagbelysning?
Af Daniel Buje
-jacob skrev:Mon ikke Hbusk mener et 100hz panel ved interpolering, da billedet ikke hakker så meget som ved et 50hz panel der opnår 100hz ved blinkene bagbelysning?
Præcis dette kan gik ud fra.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der spørges til et TV til spilbrug, så 100 Hz med interpolering giver ikke mening. Det vil tilføre inputlag i uacceptabel grad.