Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af henriksen78
Jeg skal have nyt TV til soveværelset. Det er vigtig at det kan har netværk da det vil være fedt at kunne se film fra NAS uden at skulle købe en media afspiller også.

er der nogle som har erfaring med nedenstående modeller ?
jeg modtager gerne andre model forslag i samme prisleje.
har kigget efter LG, men har ikke fundet noget.

Samsung UE32ES5505 til 3500 kr
- har en fordel at den har PLEX media server.
der står intet på hjemmesiden om hvilke formater det kan spille.

Kan det vise undertekster (.srt) ?

Philips 32PFL5007 til 3500 kr
- AVI, MKV, H264/MPEG-4 AVC, MPEG-1, MPEG-2, MPEG-4, WMV9/VC1

Kan det vise undertekster (.srt) ?
Af JesperAndersen
Jeg ved godt at du ikke har spurgt til dette; billedkvaliteten!
- men synes at du skulle tage dig ulejligheden og se hvordan Samsung'en performer billedmæssigt.......indrømmet; jeg synes at kvaliteten er FORFÆRDELIG. Og det hakker ekstremt meget når det skal vise bevægelser....

Og Philips'....tja, billedet er lidt bedre.....men betjeningen og menuopbygning er...."skod"......

....men alt er naturligvis et spørgsmål om prisramme og egne preferancer, synes blot at jeg ville viderebringe mine oplevelser med disse to....

MVH
Af henriksen78
det har ikke været muligt at finde UE32ES5505 i nogle butikker så jeg kan se det. undre mig at du siger sådan da UE32ES5505 er på anbefalings listen her på siden.

kan du komme lidt nærmere ind på billed kvaliteten ?
det skulle også gerne kunne vise en fornuftig fodbold kamp. ved godt at jeg ikke får meget for prisen, men alligevel.
Af DavidHimself
henriksen78 skrev:det har ikke været muligt at finde UE32ES5505 i nogle butikker så jeg kan se det.
Både Elgiganten og Computercity skulle havde den nævnte model :) husk at være opmærksom på hvilket signal de giver TV'et når du ser det...
Af henriksen78
ja så fik jeg set ES5505, dog i 40"
fy for pokker et skidt billede, det hakkede vildt HD panoreringer. så nu er jeg lidt lost.

jeg har ikke det store budget 3500 - 4000 kr, da det ikke var meningen at der skulle købes nyt TV nu.

jeg modtager med glæde forslag.
Af jones31
henriksen78 skrev:ja så fik jeg set ES5505, dog i 40"
fy for pokker et skidt billede, det hakkede vildt HD panoreringer. så nu er jeg lidt lost.

jeg har ikke det store budget 3500 - 4000 kr, da det ikke var meningen at der skulle købes nyt TV nu.

jeg modtager med glæde forslag.
Vælg Philips 5007 bedre billed og bedre på panorering.
Af THM
hak mig her hak mig der. det er alt afhængig af kildematerialet, og husk nu man ikke kan vurdere billedekvalitet i en butik... jeg syntes omvendt ikke hak har været noget problem da jeg så eh5005(ved godt i snakker es).
Af samsunette
Jeg har 5505 32'' og kan ikke i min vildeste fantasi, forstå hvorledes nogle kan mene at det har dårlig billedkvalitet endsige at det hakker vildt.

Det er klart en lille smule hakken ved enkelte panoreringer, men intet man for alvor bemærker, med mindre man altså leder specifikt efter det.

Mener at billedkvaliteten generelt er god, især til prisen.

Jeg har kabel via Stofa.
Af henriksen78
tak for ydeligere input.
Det var en HD stress test, hvor det fremkom. Det var for at se hvad jeg kunne resikere at se. Det var filmen "vores planet" som bliver brugt mange steder.

Jer der har dette tv. hvordan er billedet ved fodbold kampe (SD signal)?
Af samsunette
Ved SD og altså 576i, står billedet helt generelt en anelse grumset, ikke for alvor skarpt og dermed for nogle, sikkert dårligt.

Jeg anser billedkvaliteten ved 576i for generelt at være okay, jo tættere på skærmen man er, jo værre syntes jeg dog billedkvaliteten ved 576i, bliver.

Ved enhver form for hurtige bevægelser/action, er der (ved 576i) lidt slør/hakkeri.

Alt over 720i står i mine øjne rigtig pænt, oplever på ingen måde slør/at det hakker.
Ved panoreringer, action/fod/håndbold, oplever jeg dog lidt moire, det har dog alene optrådt i områder med publikum og på bandereklamer og altså ikke på spillerne/bolden eller banen og det virker derfor ikke generende for mig.
Af Sunebune
Jeg har også UE32ES5505 og er generelt enig med samsunette. De dér demo-HD-film i butikkerne får det til at se meget værre ud end det gør i praksis. Jeg er ikke trænet i at vurdere billedkvalitet, men til prisen er jeg helt tilfreds. Fodbold synes jeg ser fornuftigt ud, den hakkende fornemmelse oplever jeg mest ved panoreringer. Med i pakken får man samtidig en masse funktionalitet og betjeningsvenlighed som man skal betale mere for i andre tv.
Til sammenligning havde jeg et LG 32LS570T hjemme, som er et (ægte) 100hz tv med ca. de samme funktioner som samsungen. Det står til 3.999,- i Elgiganten (og måske lidt billigere rundt om på nettet), og jeg betalte 2.666 for mit samsung. LG'ens billede er klart mindre hakkende i direkte sammenligning, og det får et noget smukkere billede ud af SD-signaler. Men efter at have valgt samsungen og set på den nogle uger, savner jeg ikke LG'en. Designet og betjeningen er ringere, LG'ens skærm reflekterer på en irriterende måde, og værst af alt har den af og til et problem med synkronisering af tale/mundbevægelser.
Det skal dog siges at samsungen (og tilsyneladende flere/alle modeller i serien) har lidt vrøvl med at vise undertekster ved afspilning af usb-optagelser. De er ofte 1-2 sekunder forsinkede, og i timeshift-mode kan de forsvinde og fryse i perioder.
Det med underteksterne har jeg en forhåbning om at samsung kan/vil fikse med en firmwareupdate.
Af samsunette
Sunebune skrev:Jeg har også UE32ES5505 og er generelt enig med samsunette. De dér demo-HD-film i butikkerne får det til at se meget værre ud end det gør i praksis. Jeg er ikke trænet i at vurdere billedkvalitet, men til prisen er jeg helt tilfreds. Fodbold synes jeg ser fornuftigt ud, den hakkende fornemmelse oplever jeg mest ved panoreringer. Med i pakken får man samtidig en masse funktionalitet og betjeningsvenlighed som man skal betale mere for i andre tv.
Til sammenligning havde jeg et LG 32LS570T hjemme, som er et (ægte) 100hz tv med ca. de samme funktioner som samsungen. Det står til 3.999,- i Elgiganten (og måske lidt billigere rundt om på nettet), og jeg betalte 2.666 for mit samsung. LG'ens billede er klart mindre hakkende i direkte sammenligning, og det får et noget smukkere billede ud af SD-signaler. Men efter at have valgt samsungen og set på den nogle uger, savner jeg ikke LG'en. Designet og betjeningen er ringere, LG'ens skærm reflekterer på en irriterende måde, og værst af alt har den af og til et problem med synkronisering af tale/mundbevægelser.
Det skal dog siges at samsungen (og tilsyneladende flere/alle modeller i serien) har lidt vrøvl med at vise undertekster ved afspilning af usb-optagelser. De er ofte 1-2 sekunder forsinkede, og i timeshift-mode kan de forsvinde og fryse i perioder.
Det med underteksterne har jeg en forhåbning om at samsung kan/vil fikse med en firmwareupdate.
Jeg syntes, efter at have prøvet det.
At billedet ved action/motion kan hakke lidt/meget, når jeg har slået digitalt støjfilter fra, hvorimod jeg ikke syntes jeg oplever hakken med støjfilteret slået til..

Mener i øvrigt også som Sune, at det klart er et god tv med mange features, for små penge.