Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hvilket TV skal jeg vælge

Hej alle.
Med fare for at starte en "krig" mellem tilhængere af hhv. det ene og det andet mærke, vil jeg høre jer om inputs vedr. mit valg af nyt 55" LED TV til stuen.

Mine krav:
- DVB-S2 tuner
- Smal kant (ikke nødvendigvis "ingen kant" som på LG)

Mine almost-need-to-have:
- Live PIP ved EPG (har tænkt mig at bruge den indbyggede DVB-S2 tuner som afløser til min Dreambox, men jeg kan rigtig godt lide betjeningsmetoden på Dreambox ift. kanaloversigt/EPG, hvor aktuelt program står ud for hver kanal i kanal-oversigten).
- Streaming af MKV/ISO (smart-TV) fra NAS

Nice-to-haves:
- Passiv 3D

Mit valg står mellem følgende kandidater:

1. Panasonic WT50 (pris-forskellen til DT50 er for lille, da der medfølger 3D-briller til WT50).
2. Samsung ES8005
3. Samsing ES7005 (udelukkende for at spare lidt penge ift. ES8005).

Panasonic WT50, fordele for mig:
- Kabeltilslutninger sidder i "rigtig" side ift. hvor kabler kommer ud af væggen (bag skærmen), hvor det skal hænge.

Samsung (begge modeller), fordele for mig:
- Live PIP ved EPG (så vidt jeg kan læse mig til)
- 7" tablet medfølger til prisen (kun ES8005)
- Indbygget kamera (selv om jeg næppe kommer til at bruge det)
- Muligvis større udvalg i "brugbare" apps

TV'et vil blive tilsluttet et aktivt surround-system, men de indbyggede højttalere, vil blive brugt til dagligt brug.
Det bliver monteret på en syd-vendt væg, hvor der ikke er mulighed for lyd-indfald på skærmen.

Jeg har pt. et 7 år gammelt Sony 40" LCD TV, så et hvert LED vil naturligvis være en forbedring, så jeg behøver ikke nødvendigvis "latest-and-greatest", men desværre er der tilsyneladende kun DVB-S2 tuner i de dyrere LED-modeller.
Der for er SONY/LG næsten også afskrevet, da de har ganske få modeller med DVB-S2 tuner - om nogen overhovedet. Desuden er LG notorisk kendte for et rigtig dårligt system mht. indstilling/sortering af kanaler. Det er der i hvert fald på min datters lidt ældre 32" LG.
Og til dem som tænker: "hvorfor 55 tommer i stedet for det nuværende 40 tommer", så skyldes det ny bolig, så nu er der plads.... :-)
Og ja, plasma er også aktivt fravalgt. :-)

Jeg regner med at bestille nyt TV i denne uge...så input modtages gerne.