Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Bykovsky
Hej alle....

Jeg modtog TV’et i fredags, men efter test henover weekenden kan jeg se en masse ’motion blur’ tror jeg det hedder.

Det er specielt på sports udsendelser, som fodbold, håndbold og ishockey hvor kameraet flytter sig hurtigt – det ligner, at der sidder et ekstra lag beskyttelses plast på skærmen, som man har glemt at tage af når man kigger på græsset/banen/isen.

Jeg har brugt forskellige billede indstillinger, bl.a. de standard opsætningerne fra LG, men det er det samme på dem alle.

Jeg har ligeledes forsøgt mig med indstillingerne fra fra LM760T testen, men igen det er det samme.

Jeg har ligeledes prøvet at skrue op og ned for TruMotion, men det virker ikke det store.

Jeg afventer info fra LG support, men er der nogen af jer herinde, som har nogle gode idéer eller er der bare fejl på skærmen ?

Jeg har også et 42LM640T som gør lidt det samme, men der er det ikke lige så tydeligt, da skærmen er mindre.
Af jones31
Bykovsky skrev:Hej alle....

Jeg modtog TV’et i fredags, men efter test henover weekenden kan jeg se en masse ’motion blur’ tror jeg det hedder.

Det er specielt på sports udsendelser, som fodbold, håndbold og ishockey hvor kameraet flytter sig hurtigt – det ligner, at der sidder et ekstra lag beskyttelses plast på skærmen, som man har glemt at tage af når man kigger på græsset/banen/isen.

Jeg har brugt forskellige billede indstillinger, bl.a. de standard opsætningerne fra LG, men det er det samme på dem alle.

Jeg har ligeledes forsøgt mig med indstillingerne fra fra LM760T testen, men igen det er det samme.

Jeg har ligeledes prøvet at skrue op og ned for TruMotion, men det virker ikke det store.

Jeg afventer info fra LG support, men er der nogen af jer herinde, som har nogle gode idéer eller er der bare fejl på skærmen ?

Jeg har også et 42LM640T som gør lidt det samme, men der er det ikke lige så tydeligt, da skærmen er mindre.
Prøv og sæt den på biografmode og justere efter det, jeg har en lm760 og den har ingen problemer.
Af fladtpanel
Jeg har netop erhvervet mig et 47lm660t, og jeg oplever også de har udtværinger ved panorering. Det er heller ikke lykkedes mig at gøre noget ved det vha. indstillingerne.

Jeg har ligeledes prøvet med indstillingerne fra testen af LM760T, men man kan heller ikke helt sammenligne de to TV, da 760'eren jo har et 200hz panel med 100hz i 660.. ellers synes jeg menuen er ret irriterende på LG, det er virkelig besværligt og anti-intuitivt når man skal sortere/indstille kanaler og favoritter.

Nu fik jeg det til en god pris, men tror ikke jeg vil vælge LG igen med mindre de forbedrer deres menuer væsentligt.
Af jesper larsen
Min kæreste har også lige købt et 47lm660t, da det var på udsalg i bilka.
Jeg har indstillet det efter tsten på 760 på siden her, og så ellers slået alt fra, der kan slåes fra, og vi oplever ingen problemer ved hurtige bevægelser overhovedet.
Af Bykovsky
Jeg afventer feedback fra LG support omkring billedet.

Har i mellemtiden også opdaget noget clouding ude i højre side af skærmen, men håber de snart gider sende en teknikker forbi

Favoritlister på LG er meget bøvlet ellers er jeg godt tilfreds med menuer osv. Har primært valgt denne model pga. design, smart-tv med viaplay og youbio samt passiv 3D.
Af fladtpanel
jesper larsen skrev:Min kæreste har også lige købt et 47lm660t, da det var på udsalg i bilka.
Jeg har indstillet det efter tsten på 760 på siden her, og så ellers slået alt fra, der kan slåes fra, og vi oplever ingen problemer ved hurtige bevægelser overhovedet.
Det er heller ikke problemer som sådan jeg oplever, det kommer jo bare an på hvor kritisk man er..
Af Rasmusdc
med mindre det er SLEM clouding så tror jeg ikke du får noget ud af en klage.

Jeg har haft utallige LCD´s og jeg har endnu at opleve en uden clouding, ja nogle gemmer det med dynamisk kontrast...

JA Plasma er uden, men de har så utallige andre problemer, du får ikke den perfekte skærm, tog mig 6 år at finde ud af :-D, gladere mand da jeg lærte at acceptere det.

Med hensyn til Motion blur, så som alle folk siger, det drejer sig om at slå alt fra, ISÆR 100hz motor, jeg må indrømme alt det billed snyderi ødelægger mere end man regner med.

Har endnu til overs at se en GOD implementering af 100-200hz.. da det stadig bare er GENEREDE mellem billeder, og da LCD skærme er dioder, så behøver man reelt ikke opdaterings frekvens hurtigere end framerate, da dioderne ikke scanner. som et billedrør gjorde. (nok ikke korrekte fagudtryk)
Af Bykovsky
LG ville ikke sende en teknikker ud, da det var under 14 dage gammelt, men jeg har dog fået overtalt Bilka til at ombytte det.

LG support foreslog diverse løsninger, men ikke noget nyt i forhold til hvad jeg allerede havde forsøgt mig med.

Det er jo en dyrt TV, så lidt kritisk må man gerne være. Nu må vi se hvordan det går med nr. 2 levering.