Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Sjavse
Hej alle.
Jeg har en ekstern harddisk på 250gb der skal have strøm via usb stik, og som skal bruges på mit mors tv.

På mit ældre Samsung LE40C755 virker den fint når den trækker power fra dobbelt usb stik, men på mit mors Samsung LE40D555 virker den kun nogen gange.
Lampen på harddisken lyser som den skal når den er tilslutte, men det er ikke altid man kan få lov til at få adgang til filerne på harddisken.

Hvor kan det være? Kan det virkerlig være pga usb-stikkene der ikke giver nok strøm til den? Eller er der en anden god forklaring på hvorfor den virker fint på et LE40C755 men ikke på et LE40D555.

På forhånd tak :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det lyder som et strømproblem. Det er kun spændingen der er fast i et USB stik, så du kan godt risikere at du ikke kan trække samme strøm i D555.

Det kunne eksempelvis tænkes, at dit eget Tv har dedikerede USB porte, ligesom i en PC, hvor portene i D555 fungerer som en USB Hub, hvor portene reelt deles om strømmen, dvs. der er samme strøm tilgængelig til alle porte, som de må deles om, hvor dit Tv har separat strømlinede til,hver af portene. Det vil give det fænomen du beskriver, hvilket kan bekræftes ved at prøve at bruge disken en USB Hub til en PC - her vil den ikke fungere bedre end hvis kun det ene stik var forbundet.