Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af anse
Vi flytter snart og skal have skiftet vores gamle samsung 37" lcd ud. Var en skrabet model.

Er ret lun på LG ´s led serie, men hvilken model ville i vælge?

Jeg er på optil ca. 10.000 kr. og fra 47 el. 55"

Er 600 serien god nok eller skal jeg nuppe den dyrere. Gider ikke lag i længderetningen da jeg elsker at se sport osv.

Vh.
Anders
Af jones31
anse skrev:Vi flytter snart og skal have skiftet vores gamle samsung 37" lcd ud. Var en skrabet model.

Er ret lun på LG ´s led serie, men hvilken model ville i vælge?

Jeg er på optil ca. 10.000 kr. og fra 47 el. 55"

Er 600 serien god nok eller skal jeg nuppe den dyrere. Gider ikke lag i længderetningen da jeg elsker at se sport osv.

Vh.
Anders
Snup en 47lm760, rigtig god model og kan fåes til de 10000,-
Af anse
Hej Jones.

Den har jeg kigget på og er i overvejelserne.

Da pris jo altid spiller en rolle overvejer jeg også lillebroderen 670 mener jeg den hedder.

Er det en dum besparelse?

Vh. Anders
Af jones31
anse skrev:Hej Jones.

Den har jeg kigget på og er i overvejelserne.

Da pris jo altid spiller en rolle overvejer jeg også lillebroderen 670 mener jeg den hedder.

Er det en dum besparelse?

Vh. Anders

Nej forskellen 100 mod 200 Hz og så en tand bedre billedpanel på 760''eren.
Jeg købte selv 760''eren og skam helt tilfreds med den.

Prøv evt og få dem med hjem på prøve, så kan du se om du vil give det ekstra for 760''eren.

Men ellers overvej txp50gt50 kan fåes til under 10000 nu, rigtig godt skærm. Rigtig god til sport og film.
Af anse
Hej jones.

Rigtigt mange tak.

Jeg var lige forbi hifiklubben og se lg modellerne. Nåede også samsung i fona. Kunne bedst lide lg. Min kone synes bedst om et plasma fra panasonic.

Tjekker lige modellen du nævnte.

Mvh. Anders
Af anse
txp50gt50

Der er en y og en e model, hvor den ene er med smart tv. Er det eneste forskel?
Af jones31
anse skrev:txp50gt50

Der er en y og en e model, hvor den ene er med smart tv. Er det eneste forskel?
Var så lidt. Y er nordisk model og e en europæisk.

Du kan se den i Elgiganten og Panasonic centret.
Af PeterD
Nogle gange er det bedst at lytte til konen... :)

PS. En fornuftig skærm bør ikke koste mere end 4000-4500 kr. for en 42" og ja, spørger du mig direkte, får du mest for pengene ved at vælge en Panasonic plasmaskærm...Hvorfor: Sortniveau, til sport og film (dvd/bluray) og farvepræcision (neutrale farver, gode hudtoner)

Ved godt at sælgerne i butikkerne, hellere vil sælge dig den skærm de får mest avance på, så derfor er det nok billigst på nettet...

De billigste steder er nok Komplett.dk og Elgiganten.dk
Af anse
Hej igen.

Så har jeg fået handlet og det blev en lg 50pm680t.

Det er ikke en model, som det har været muligt, at se nogen steder, så håber den lever op til mine forventninger.

Umiddelbart skulle den ifølge div test være glimrende/meget for pengene. Dog mamglende kontrast og sortniveau kontra panasonics modeller.

Nogen som har set den? Evt har en kommentar.

Mvh. Anders

http://m.lg.com/uk/tvs/lg-50PM680T-plasma-tv
Af PeterD
Tillykke :)

Husk at indstille den efter flatpanels.dk anvisninger. Skru evt. lidt ned for farver og lysstyrke og alle billedeforbedringer skal slås FRA.

Det giver måske et mere mørkt billede uden PANG-farver, men efter et stykke tid vænner dine øjne sig til det, og du (burde) kunne se flere detaljer i billedet..

Brug helst "Biograf mode",så får du det mest korrekte billede/"Blødere billede"

Jeg skifter dog mellem Normal og Biograf, da jeg syntes det er en tand skarpere i detaljen..(Har dog et andet mærke)

Jeg kunne ikke lige finde så meget om skærmen. Har søgt hist og pist, men der var ikke rigtig så meget...Check evt. Whathifi.co.uk om de også har lavet en kalibrering (indstilling) af skærmen..?

Der er også denne. Ved dog ikke om det kan bruges da det er et andet modelnummer...:

http://www.techradar.com/reviews/audio- ... cleContent
Af anse
Tak for fif Peter.

Den du linker til er samme model, men uden wifi.

Vh. Anders