Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har lige købt flot, lækkert Panasonic TX-L47DT50Y LED-tv, men har problemer med at billedet hakket ved både panorering og tilt.
Prøblemet er det samme, uanset om jeg kører tv-signal (DVB-C) eller ekstern kilde.
TV'et har specifikationerne 1600Hz, hvilket de i fona forklarede svarer til 200Hz. Så i min verden burde der ikke være nogen problemer her. Jeg har forsøgt mig med forskellige indstillinger på "Intelligent frame creation" (IFR) og "PN-R" (støjreducering) uden held. Billedet hakker ganske vist ikke, hvis man slår IFR helt fra, men så får man et billede, der generelt er utilfredsstillende.

Er der nogen der har oplevet det samme, og som evt. har en løsning, hvis det er indstillingsrelateret?
Brugeravatar
Af edinger
Det er svært at undgå.

Hvis du ønsker det "flydende look", vil der uvægerligt opstå fejl i algoritmen indimellem, når der skal indsættes kunstige billeder mellem de reelle billeder.

Hvis du omvendt deaktiverer IFC – hvilket sædvanligvis anbefales for at opnå et så korrekt billede som muligt – vil du ganskevist have afhjulpet problemet, men på bekostning af det look, som du sætter pris på.

Har du forsøgt dig med indstillingerne fra FP-testen her?
Af massai
Mange tak for hurtigt svar og link.
I testen står der ikke noget om hak, og jeg er jo lidt bekymret for om der kan være fejl på mit tv. Det ville være ærgeligt at nøjes, hvis det er noget der kan laves.

Er det bare noget man må leve med, synes jeg godt nok det er skuffende. Også når man læser at Samsungs største model har problemer med det.

Jeg må lige prøve med de indstillinger som testen kommer frem til. Jeg har også læste på andres sider, at antenne-kablet måske kan spille ind.
Af massai
Så har jeg forsøgt med testens indstillinger.
Konklusionen er:
Enten har jeg IFC aktiveret og oplever et 200Hz billede dog med hak.
Eller også deaktiverer jeg det og oplever et 50Hz billede.

Det er en stor skuffelse, at det forholder sig sådan, og jeg vil prøve at snakke med forhandleren og evt. se tv'et i deres udstilling for at sammenligne.