Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af DHJ
Hej

Jeg er på herrensmark efter mit elskede Panasonic G20 er gået i stykker. Jeg er på udkig efter et nyt TV, som kan give mig mindst lige så god billede kvalitet. Jeg tænker dog, at det ikke behøver at koste super meget, da jeg kun gav omtrent 7.000 for G20'eren i sin tid :).

Jeg har ikke den store fidus til SMARTTV, da jeg allerede har en streamingboks, så absolut ikke nødvendigt, går kun op i billedekvalitet.

Jeg har kig på dette, da det holder sig inden for rammer, af hvad en studerende på SU kan give. Min bedre halvdel er heller ikke så glad for jeg fyrer alt for mange penge af ;)

Har pt kig på dette: http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... CERUNNERDK
Af DavidHimself
Der er mange tråde som din og du skriver ikke et helt specifikt budget - men hvis vi skal gå efter det du brugt sidste, ville jeg vælge 50ST50Y!

Du går ikke ned på billedkvalitet (hvilket ville være ærgeligt) og den koster kun omkring 7.500,- (hvilket må siges at være en uhyggelig rimelig pris)! :)
Af DHJ
Hej David

Beklager. Desværre er budgettet på omkring 5000. Efter jeg er begyndt på studie er pengene små ;). Ville være dejligt hvis du kunne give mig en købsanbefaling til dette budget, tv'et jeg har linket ser desværre ud til at få dårlige reviews på billedkvaliteten, så det må desværre være et nogo.

Jeg er stor tilhænger af panasonic, men har desværre ikke pengene til tv'et. Det er simpelthen for mange penge at give pt, og uden fjernsyn hænger konen på mig hele tiden.

Med venlig hilsen

David

ps

Jeg tænker gerne minimum 42 tommer :).
Af Bent odense
Prøv at bruge søgemuligheder her på fl,Der kan du måske finde nogle gamle/nye tråd,Der omhanler køb af plasma tv.Til 5000kr.
Af DavidHimself
Komplett havde et 50" plasma som folk andsynligt har været rigtigt glade for: http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=746310
så vidt jeg kan se blandt tråde, er den eneste anke at der ikke er så mange tilslutninger.... men det er til at løse, når nu billedkvaliteten er i orden :)
Af DHJ
Bent odense skrev:Prøv at bruge søgemuligheder her på fl,Der kan du måske finde nogle gamle/nye tråd,Der omhanler køb af plasma tv.Til 5000kr.
Jeg vil jo meget gerne have et par gode tips i stedet for. Synes det er jungle at søge :). Hjælper jo ikke jeg køber et tilfældigt fjernsyn til 5000, som så har en ringe billede kvalitet. Personlige meninger tæller også en del.
DavidHimself skrev:Komplett havde et 50" plasma som folk andsynligt har været rigtigt glade for: http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=746310
så vidt jeg kan se blandt tråde, er den eneste anke at der ikke er så mange tilslutninger.... men det er til at løse, når nu billedkvaliteten er i orden :)
Jeg har også kigget på det, HDMI indgangene gør mig ikke det store, kan jo som sagt løses.

Jeg må lige få læst lidt reviews om det. Jeg er desværre meget skeptisk når det gælder køb af nyt tv, hehe. Jeg gider simpelthen ikke blive skuffet over billedkvaliteten ;).

------------

Vil bare høre om i måske havde andre købsanbefalinger i den prisklasse? :)

Med venlig hilsen

David
Af Bent odense
50 tommer og billedkvalitet,Så kan man næsten ikke forlange merer.SLÅ TIL. :)Og man kan heller ikke forlange så meget af et tv til 5000kr,Som HDMI INDGANGE- :)
Af DavidHimself
ST50'eren er en god model - den er svært at have noget imod ;)
Af zappedronningen
Bare vær opmærksom på, at den højst sandsynligt er en del mere sart mht langvarig retention end dit gamle tv.
Af DHJ
Mit gamle holdte 2½ år. Så hvad menes der præcist?
Brugeravatar
Af edinger
DHJ skrev:
Bent odense skrev:Prøv at bruge søgemuligheder her på fl,Der kan du måske finde nogle gamle/nye tråd,Der omhanler køb af plasma tv.Til 5000kr.
Jeg vil jo meget gerne have et par gode tips i stedet for. Synes det er jungle at søge.

Hjælper jo ikke jeg køber et tilfældigt fjernsyn til 5000, som så har en ringe billede kvalitet.

Personlige meninger tæller også en del.
Jeg er sikker på, at Bents velmenende ærinde med den foreslåede strategi netop er at sikre, at du ikke ender op med en tilfældig skærm baseret på tilfældige brugeres tilfældige meninger.