Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har YouSee og et fladskærms tv. Tv'et står desværre længere væk end 10 meter fra antenne dåsen, hvilket betyder at jeg bliver nødt til at lade antenne ledningen ligge og flyde på gulvet istedet for at sætte den op på væggen så den er af vejen.

Jeg har ikke mulighed for at flytte fjernsynet tættere på antenne dåsen, så hvad gør man? Kan jeg smække en forstærker/splitter/et-eller-andet på kablet så det kan forlænges? Jeg fik det 'råd' at jeg da bare skulle bruge et længere kabel, men det resulterede i et meget dårligt signal, pixeleret billede og udfald i diverse kanaler. Så hvad gør man?

På forhånd tak for hjælpen og godt nytår.
Af Bent odense
Hvad er længer en 10 meter.Og har du kun koblet dette ene tv til.
Af pcr1967
Jeg har prøvet med lidt over 15 meter kabel, hvilket gav dårligt billede og udfald (nogle kanaler kunne jeg slet ikke se).

Og der er kun et tv koblet på.
Af Bent odense
Dit signaliveau skal værer i orden,Der kommer fra antenne dåsen.Og det er det nok med sikkerhed,Man skal bruge de rigtige kabler af god kvalitet.Som også er klar til det nye signal.Med det rigtige kabel/stik-HF-TÆT.Det man bruger i hus installiationer.Og der kan du kører helt op til 15-18 meter.Men KUN med et tv koblet til.
Af BrianH
Bent odense skrev:Dit signaliveau skal værer i orden,Der kommer fra antenne dåsen.Og det er det nok med sikkerhed,Man skal bruge de rigtige kabler af god kvalitet.Som også er klar til det nye signal.Med det rigtige kabel/stik-HF-TÆT.Det man bruger i hus installiationer.Og der kan du kører helt op til 15-18 meter.Men KUN med et tv koblet til.
Der er da ikke nogen sikkerhed for at signalet er i orden fra/i antennedåsen. Da jeg købte hus kom tv fra yousee's kasse ude fra vejen. men på vej ind var kablet samlet/forlænget med almindelige antennestik på loftet og ført ned i slutdåsen med billig antennekabel.
Af BrianH
Går vi ud fra at signalet ER ok i slutdåsen er løsningen kvaliteteskabel og forstærker. Det er i hvert fald det letteste.
Bor man i hus, er der alle muligheder i verden for at lave et godt antenne netværk og sætte en ny eller ekstra slutdåse op der hvor tv'et står
Hvis jeg bruger et 10 meter kable der er YouSee godkendt (de færdig-lavede), er der ikke de store problemer. Signalet er ikke hamrende godt (billedet er generelt klart og skarpt, men der er jævnligt fejl/udfald i signalet) og det uanset om tvet står lige oven i dåsen eller 10 meter fra, om kablet er 1 meter eller 10 meter, så jeg formoder der er noget galt med selve indgangen til huset. Da diverse af mine naboer også har samme problem og man ikke har kunnet få YouSee til at fixe problemet (der påståes åbenbart fra YouSees side at det er kablerne den er gal med og ikke deres forbindelse, hvilket lyder lidt søgt da vi stort set alle bruger kabler leveret fra YouSee, men det tages ikke i betragtning), så er jeg jo slet ikke sikker på at en forstærker ville gøre nogen som helst forskel. Men måske er det jo selve stikdåsen den er gal med? Hvis de nu ikke er LTE beskyttede, så kan det vel skabe udfald etc.? Det har jeg ladet mig fortælle af en Dansk Kabel mand som mente at det nok var dårligt/billigt udstyr vi havde fået sat op. Der er vel så kun een måde at undersøge det på og det er at skifte stikdåsen ud med en der er LTE beskyttet. Hvis det så gør en forskel ... tja, så kan jeg måske endelig få fjernet antenne kablet fra gulvet og få det op over døren som jeg gerne vil have det. :)

Tak for råd og vejledning.