Til snak, tips og diskussion om kalibrering af TV og monitors.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Vindfeld
Hej Alle og godt nytår
Har en kollega der har et 55" Panasonic vt50 plasma hvor uret er 7min foran.. har ledt alle menuer igennem (tror jeg) og kan ikke finde et sted at stille uret korrekt...
Nogen der kan hjælpe???

Mvh Michael
Brugeravatar
Af MigSelv
Ur? Snakker vi visning af klokkeslæt, når der skiftes kanal ( epg visningen )?
Jeg formoder, at dette hentes via tekst tv, mit ur/klokkeslætvisning skifter i takt med tekst tv uret.
Af Vindfeld
Det er når han bruger EPG til at time optagelse på usb hdd, tiden er forskudt hvilket resultere i at han ikke får de sidste 7min med af optagelsen...
Brugeravatar
Af MigSelv
Der kan sættes manuel tid i timer optagelse.
Hvordan passer tiden med epg, sammenlignet med tekst tv ?
Af Vindfeld
det er rigtig, men det holder jo ikke i længden.
Ved ikke hvordan kl i epg er i forhold til teksttv. Men der må da være et sted man kan stille kl manuelt...
Af OleA
Tror faktisk ikke man kan stille uret manuelt.

Men har kigget i manualen der ligger på nettet. På side 50 er der noget om indstilling af tiden.

"Indstilling -> Andre indstillinger -> Tidszone "

Her kan man indstille tidszone. Prøv evt at skift til en anden zone og tilbage igen.

Hvis dette ikke virker så sluk tv på rigtigt(og ikke bare standby). Tag stikket helt ud af væggen.

Hjælper dette heller ikke så prøv at gendan til fabriksindstillinger. Så skal man desværre til at indstille kanaler og det hele igen.
Af Vindfeld
OleA skrev:Tror faktisk ikke man kan stille uret manuelt.

Men har kigget i manualen der ligger på nettet. På side 50 er der noget om indstilling af tiden.

"Indstilling -> Andre indstillinger -> Tidszone "

Her kan man indstille tidszone. Prøv evt at skift til en anden zone og tilbage igen.

Hvis dette ikke virker så sluk tv på rigtigt(og ikke bare standby). Tag stikket helt ud af væggen.

Hjælper dette heller ikke så prøv at gendan til fabriksindstillinger. Så skal man desværre til at indstille kanaler og det hele igen.
Hej Ole
Havde fundet den indstilling, og det hjalp ikke at ændre tidszone :(( men har ikke haft taget strømmen fra, så det må prøves...
Tak for input :)