Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

Jeg kigger efter et tv, billigt eller dyrt, fra 32" til 40". Prisen betyder ikke lige så meget som spørgsmålet om backlight-bleeding. Kan ikke døje det. Samtidig vil jeg heller ikke have plasma.

Har et helt billigt Samsung UE40ES5505 backlight bleeding? - http://www.wupti.com/Produkter/TV-HIFI/ ... 3godflwA4w

Har haft et i 6-serien 2012 version som havde 15 synlige hvide dioder og backlight bleeding. Vil bare gerne have et tv uden backlight-bleeding. Egentlig ville jeg ønske de stadig solgte LCD-tv uden LED. Mit gamle sony 40" LCD viste bare sort uden flashlightning osv.

Hvad kan i anbefale fra 4000-9000?
Af 2 T ´er Uden H
Backlight bleeding er desværre noget som nærmest alle LCD tv med kant belyst LED lider af i større eller mindre grad, det er det rene lotteri og afhænger ikke kun fra producent til producent men også fra model til model, så der er selvfølgelig en hvis chance for at der vil være clouding på den ES5505 du linker til.

Hvis man skal sikre sig bedst muligt skal man vist havde en model med Bagbelyste LED dioder, det er som udgangspunkt oftes kun noget man ser på de dyrer topmodeller mener jeg :)

Samsung laver dog en budget model der hedder EH5005 som er bagbelyst LED og har en meget jævn lysfordeling, der går du så godt nok lidt på kompromis med billedkvalitet, selvom film profilen klare det okay er betragtningsvinklerne små og tilslutnings mulighederne er ligeledes få med kun 2 HDMI.
Af 2 T ´er Uden H
MigSelv:

Fedt med en positiv anmeldelse :) havde kun læst CNET´s udgave af EH6000/6035 hvor de var lidt kritiske og sagde at de antog at samme afgørelse kunne gøre sig muligt for EH5005´eren.