Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af jimmer
har lige fået en lg sp820 smarttv upgrader i julegave, men nu er problemet så at der kun dukker 8 premium op (facebook,twitter,yuotube osv) men ingen viaplay headweb,sf anytime og jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvordan jeg skal finde dem, så hvis nogen med en smarttv upgrader eller et lg smart tv kunne hjælpe ville jeg blive meget glad, da jeg meget gerne vil se viaplay
Jette
Af lgowner
du skal finde indstillingerne for SmartTV indstillinger og sætte landekode til Danmark.

du kan nok sætte det både som "Land" når menu er dansk, og så får du yderligere muligheden under smarttv settings.

problemet er ihvertfald at du skal sætte landekode til Danmark.
Af jimmer
Det er nok der problemet ligger så, for der er nemlig ikke mulighed for at vælge danmark eller noget andet nordisk land, så derfor bliver jeg nød til at vælge andre i land (har også prøvet med england, tyskland bare for at se hvad der skete :D ). Tror måske der findes 2 forskellige modeller en nordisk og en resten af europa model og jeg har så fået den forkerte :((
Nogen der ved om jeg har ret i min mistanke om der findes 2 modeller ?
Af Bent odense
Nu en igen der er fået problemer med DANSK/NORDISK MENU problemer med køb af tv i udlandet,Der er har lige været en tråd der omhanler køb af tv i tyskland.Og troer ikke personlig det er købt i danmark. ;) ikke igowner.
Af jimmer
det er som sagt en smarttv upgrader som jeg har fået i julegave og den er købt hos redcoon.dk Gik egentlig ud fra at et firma hvor hjemmesiden er på dansk, adresse i danmark og de har dk i enden solgte ting der kunne bruges i danmark medmindre de selvfølgelig har skrevet andet, kan se de også linker til en side med en anmeldelse af en nordisk model så vil da næsten kalde det bondefangeri medmindre det selvfølgelig er en fejl jeg har fået en der ikke kan bruges i danmark
Af Bent odense
Uden at sige for meget,Så har de da et problen,Med det de har solgt dig.
Af jimmer
har skrevet en besked på deres fb profil og så må jeg jo se om de svarer der og ellers må jeg i gang på telefonen når kundeservice åbner igen :((
Af lgowner
Bent odense skrev:Nu en igen der er fået problemer med DANSK/NORDISK MENU problemer med køb af tv i udlandet,Der er har lige været en tråd der omhanler køb af tv i tyskland.Og troer ikke personlig det er købt i danmark. ;) ikke igowner.
jeg funderer lidt over, hvad dit problem er?
Enten er det LG som ikke lever op til den fri grænsehandel eller også sidder du og har ondt i røven af at tyskerne skal betale mindre for produktet, du lader dig narre til at købe på danske vilkår, selvom den fri grænsehandel skal kunne tilbyde dig det på præcis samme vilkår selvom du ikke køber dansk.

Og når du så sammenligner æbler med bananer, så er du jo rigtig nok ude at surfe, for hvorledes bliver tv't med mulighed for at hacke det og åbne helt legalt i Danmark, sammenlignelig med en boks (som ikke er et tv) som ikke har muligheden, som de fleste kender det?

Du har helt ret i at produktet skal leve op til vilkårene og det er LG kunden skal gå til.
Redcoon bryder ingen love ved at sælge denne boks til danskere, det gør LG. Så er den vidst ikke længere.

Hvis du er imod EU og fri grænsehandel, så er det klart du er imod dette, så er det dig vel ondt at støtte LG i deres politik og at vi fortsat skal købe danske LG skærme i Danmark fordi LG ikke vil leve op til EU reglerne, de bukker alligevel under når garantien skal dækkes i europa, så er det jo alt sammen bare snak for at dække LG's falske forudsætninger for salg i Danmark.
Af Bent odense
Nu vil jeg lige sige,igowner jeg har ikke ondt røven,Nu er det nu ikke et spog jeg bruger når jeg tiltaler folk.Og har heller ikke noget imod lg.Jeg mener barer at mand skal passe på hvad man køber af tv/box i udlandet-tyskland.Der har været skrevet her på fl om problem med køb i udlandet,Og du må give mig ret i man skal vide noget om tv eller box inden man køber i udlandet.Ellers er det fint nok for mig hvis køber i udlandet. :)
Af lgowner
så er vi enige, og det er ikke mig som personligt har noget at gøre med folks indkøbs vaner eller valg af tv. Jeg vil ikke fraråde folk, når der findes muligheder, præcis som folk spørger om råd til skærme, så er der muligheder som åbner døre, så folk sparer penge.
Den skal da forblive åben og forum er til, for man kan hjælpe når muligheden findes.
Boksen som her nævnes er så sjælden, at ikke mange har prøvet at åbne/ændre region på den, præcis som med DVD regionsbeskyttelse engang. Når produktet ikke topper, så er mulighederne for hacks også sjældne og så er det bare at sende den retur hvis man ikke kan bruge denne model. Så køber man alternativet som nok sælges direkte fra LG forhandlere i DK, til den merpris der nu kræves.

men kendskabet og erfaring ligger i forums, derfor spørger folk. og der skal man kun fraråde når det korrekt. og tv't modsat denne boks er forskellige og bør jo så behandles derefter, så ingen grund til at referere til tidligere indlæg fra mig, for nogle vil absolut hellere have en S model med sat end den som sælges i norden med T2 f.eks..

Smart Boksen er derimod ubrugelig fordi den arver funktioner og begrænsninger i brugerflade som LG har lavet, og burde slet ikke være regionsbegrænset. Så gør dette, den ubrugelig på det danske marked. Redcoon er så nok mindre bevidste om det, da produktet nok ikke ligefrem hitter særligt meget.

Tænk lige hvis WDTV mistede netflix igen, så ville mange nok glæde sig over hvorledes de fik det tilbage ved at læse i forums, hvis dette havde virket hidtil. Så var det nok ikke forhandlers skyld men WD som lavede ændringer i firmware og det problem har været der. problematikken ligger så tættere op ad dette problem, end tv problematikken som også var hardware forskelle udover parallel salg som det udtrykkes.
Af jimmer
Nå men bare lige for at afslutte emnet så sælger de kun den europæiske udgave i redcoon og de har derfor været at hente den i dag :) jeg var samtidig så heldig at finde en ny nordisk boks i elgiganten som ser ud til at være den eneste butik i danmark der sælger den og kun i få butikker via collectstore, men nu har jeg fået viaplay :)