Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af WizzDK
Hejsa - er der nogen der har erfaringer med UE46ES6800? Umiddelbart virker det som et godt allround-panel.

Skal bruge det til:
- Hænge på skråvæg, derfor LED med lav vægt.
- Xbox og PC spil (primært bil og gængse konsol-spil)
- Netflix og lign.
- Youtube
- Film fra PC eller Raspberry Pi.
- Yousee kabelTV.
- Gammel Xbox i ny og næ, tilslutning med SCART.

Har i dag intet, så jeg er nok ikke den mest kritiske køber.
Omvendt kan jeg ikke fordrage den "sæbe-opera"/"handycam" oplevelse man får på nogen skærme der er "for hurtige".

Panelet kan erhverves til små 7800 hos Redcoon, men jeg har 7k til rådighed og tålmodighed til at vente til Januar ;)
Af DavidHimself
Det er vel... et glimrende TV :) det er rimelig standard. Det virker som det enten parallelimport eller blot en næsten enerets-model det der ikke lige frem er en model med mange forhandlere ;)
Jeg ville nok spare lidt penge, og vælge noget bare lidt større (du bliver glad for de ekstra tommer ISÆR til film og spil. Eksempelvis: http://tinyurl.com/bu5p8vl ELLER hvis du også fiskede efter et bud der kommer tættere på dit budget: http://tinyurl.com/dxkufh4 og det er lige før jeg vil våge den påstand at sidstnævnte er et bedre TV en det du starter med at foreslå O_O
Af WizzDK
Tak for input David, det er lige præcis den slags jeg efterlyste. :)

Hvordan er LG med integration med f.eks. en Android Tablet? Kan man bruge dén som "tastatur" i stedet for at sidde og fedte med fjernbetjeningen?

Jeg læste om Phillips og deres utrolig langsomme menuer, og er derfor blevet lidt nervøs ved mærker jeg ikke kender.. Og når jeg spørger omgangskredsen siger de næsten allesammen Samsung. (Ikke at det betyder de har ret :p)

Er LG's gode på menu/indstillings-fronten?

Edit:
Hvad gør ES6800 dårligere end ES7005?
Efter hvad jeg kan læse er det:
- Frekvens. (100/400 på 6 serien, 200/800 på 7)
- Rammen (design)
- Lyd (irellevant)
- Detaljer vedr. strømforbrug.

Er der andet? Eller er der forskelle man ikke ser på specs - som i virkeligheden vægter højere?
Af Fredtoft
Samsung UE46ES6805 er basalt set et UE46ES6535 i en lidt anden indpakning med en dual core processor, som du næppe får glæde af.

UE46ES6800 er så den europæiske parallelimporterede udgave af ES6805.

Du kan altså sådan set lige så godt købe en parallelimporteret ES6300, hvis du kan spare nogen penge på det, eller smide lidt ekstra efter et ES7000 for at få et væsentligt bedre panel, og en masse andre features.

Jeg har skrevet lidt om forskellene (godt nok på de danske modeller) her:

http://www.av-blog.dk/teknik-nyheder/sa ... ladskaerm/
Af WizzDK
Utrolig fornem oversigt du har udarbejdet dér Kim (Fredtoft)! Den gir' lige +100 internets på kontoen. ;)
Har virkelig savnet "det store overblik" på alle Samsungs modeller, og det lugtede nemlig lidt af "rebranding" for at slippe for prisgaranti... grisseri synes jeg!

Okay, 5 serien er udelukket da jeg gerne vil ha' mulighed for 3D.

Er mine listede forskelle imellem serie 6 og 7 korrekte?
Af -claus-
Hej Fredtoft
Jeg læste på hdtvtest at 6800 anvender Samsungs egen scaler, så skaleringen var rigtig god. Under testen af 6300 nævner de, at 6300 ikke anvender Samsungs egen scaler, så skaleringen ikke er så god. Er det noget du har kendskab til?